Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-02-16

Stum

67 minuter i Stångtjärns elljusspår. Sex stakintervaller om 75-90 sekunder plus fyra fem kortare stakintervaller om ca: 20-30 sekunder i motlut. Blev tvärstum ganska snabbt. Känns att jag saknar både teknik och styrka för att kunna åka fort. Åka halvfort går ju bra på grundkondition och Ta sig fram-teknik, men för högre fart krävs mer grenspecifik kroppsform. Och givetvis bättre teknik. Stum främst i magen, men efter ett par intervaller så började axlarna att surna till också. När jag skulle hem så ville jag bara gå hem. Alltså kliva av skidorna och verkligen GÅ hem. Rackarns skönt ändå att bli stum, synd bara att jag inte blir stum för att jag åkt jättefort eller slaktat kroppen rejält. Utan bara stum för att jag är en tunnis utan vettig teknik.
Nu ska jag vika ner mig för dagen och sova riktigt gott. Filip hade 39.4 i kroppstemperatur nu på kvällen så han och jag blir hemma imorgon också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar