Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-02-16

Skidskola / teknikskola längdskidåkning

Tänkte pusha lite för Adam Steens Skidskola, innan jag hämtar Ebbah på dagis. Adam är en duktig elitåkare i längdskidor och har, om jag minns detta på rak arm blivit 2:a, 5:a, 5:a och 8:a i de nationella långlopp som han ställt upp i denna vinter. Han kommer leda träffen tillsammans med sin bror, multitalangen, Jonatan Steen.
Så är skriver han själv lite kortfattat om skidskolan:
"Nästa skidtekniksträff är lördagen den 20/2 ca 12.00-14.00 vid Stångtjärn, välkomna!
Är du intresserad av att få hjälp med skidteknik, vallning, träningsupplägg eller annat? Kontakta mig, eller kika in på mitt företags sida."
Mer info via http://www.adamsteen.se/

Vid förra skidskolan kom så väl nybörjare som elitmotionärer och fokus kommer ligga på klassisk teknik och de olika växlarna inom den klassiska längdskidåkningen. Det är helt fristående skidskolor, så man behöver inte ha varit med på den första för att vara med denna gång. Efteråt kommer Adam äta på en restaurang och deltagarna är välkomna att äta på samma ställe och snacka skidåkning "gratis" på ren bonustid.
Stångtjärn är mitt favoritställe för skidor i Falun, för er som inte känner till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar