Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-02-26

Lite hårdhet finns kvar i gammelkroppen

Har nyss kommit hem efter att ha smiskat sju stycken kvartar. Egentligen skulle jag ha kört fem kvartar, och egentligen har jag ju lätt vecka. Men hjärtat och viljan tog kontroll över hjärnan och då gick det som det gick. Eftersom jag fyllde år kunde jag lika gärna bjuda mig själv på två extra kvartar, tyckte jag. 105 minuter intervalltid är inte fy skam. Att pulsen blev lite högre i sista intervallen berodde på att jag hade ruskigt bråttom hem för att Ronya skulle hinna med en buss...
Snittpulserna:
169 (86.2% av maxpuls)
169 (86.2% av maxpuls)
167 (85.2% av maxpuls)
167 (85.2% av maxpuls)
167 (85.2% av maxpuls)
168 (85.7% av maxpuls)
171 (87.2% av maxpuls)

Precis efter att jag avslutat sista intervallen glider Michele Lanza från Cykloteket upp jämsides i sin bil och vinkar. Jag hann hem i tid.

Här "börjar" långlopps-SM 2009. Egentligen startar väl tävlingen när startskottet går, eller kanske tom. 5 år innan tävlingen? Men här tror jag tempot kommer trissas upp och fältet blir till en liten tätgrupp. Eller så går jag solo härifrån. Har inte bestämt mig ännu.
Här börjar nämligen en backe som, enligt Eniro, är ungefär 2.3 km lång.

2 kommentarer:

  1. 5år innan tävlingen? jag fattar inte.

    Grattis på 27årsdagen!

    SvaraRadera