Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-02-15

Dags att stänga butiken

Sitter med ToC live på nätet framför mig. Men det är inte så spännande just nu då regnet gör att inga livebilder från loppet kan kablas ut. Om ni har tråkigt så här sent på kvällarna kan ni kanske få en glimt av tävlingen här:
http://tracker.amgentourofcalifornia.com/
Eurosport sänder också loppet, dock ej hela etapperna.
Glädjande nyheter är dock att Emilia Fahlin, vår svenska mästarinna vann Amgen Tour of California criterium i Santa Rosa. Grymt fin framgång där alltså.
Tidigare idag hyllade jag det här med internet. Av någon anledning fick vi inte in några kanaler på TVn under några timmar idag, men jag kunde följa skidåkningen via nätet. Grymt sa grisen. Tänk den dagen då man kan visa cykeltävlingar som avgörs i regniga förhållanden, ska det vara så jäkla svårt egentligen? Vi har all möjlig fantastisk teknik för att följa loppet och få massa data direkt i våra datorer. Men det går inte att få TV-bilder...

Spännande skidskytte i herrloppet idag också. Eller kanske inte just under själva loppet. Men efteråt. Ole Einar Björndalen blev först världsmästare igen, sedan Maksim Tjudov haft äran att kalla sig världsmästare ett tag (någon timme). Anledningen var att ett gäng skidskyttar åkte fel (däribland Björndalen). Enligt reglerna skulle de som åkt fel diskas, men av någon anledning fick dom en minuts tidstillägg. De nationer som hade åkare som åkt fel lämnade in protest som gick igenom och nu fick alltså de som åkt fel inget straff. Ganska märkligt att man får åka fel på en tävling utan straff. När det inte var arrangörens fel.
Annat var det på Ränneslättsturen för något år sedan då Max MacDonald vann. Först lämnade han och Magnus Darvell övriga fältet, sedan körde de två kombatanterna fel och körde plötsligt ikapp övriga toppcyklister igen. För att till slut köra ifrån dem ytterligare en gång. Om jag minns det som de berättade för mig rätt...
Tour of California visar nybörjartävlingen nu... Heja dagens teknik.

Har haft en vilodag idag, små funderingar igår på att åka motionslopp på skidor idag. Men att åka med lånad utrustning, allt i fel storlek, och ha träningsvärk några dagar efteråt blev inte tillräckligt lockande. Men det var ju 10 år sedan jag stod på ett par längdskidor, så snart är det nog dags för comeback.

Idag har jag knåpat på ett träningsprogram som sträcker sig från imorgon och fram till och med maj. Tog väldigt lång tid, men nu är jag nog ganska överens med mig själv om vad jag behöver träna och när jag behöver göra det. Tävlingar är egentligen ett otyg för träningsplanering, då tävlingarna sabbar all träningsrytm. Skämt åsido. Tävling är bästa träning. Det ska bli kul att tävla igen. Bara någon månad kvar nu...

Pepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar