Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-02-27

Vår, nobben och lite träning

Äntligen är det vår. Inte för att snön har börjat smälta eller för att svenskarna kör bra på Cypern, utan för att dom riktiga cykeltävlingarna äntligen börjar. Vi har lidit igenom Tour de ökenrakor och Tour de Astanifornia, nu kommer belöningen. I helgen körs Omloop Het Nieuwsblad och Kuurne-Brussel-Kuurne. Nu blir det pangpang och action, på riktigt. Falupojken Marcus Ljungqvist (Team Saxo Bank) är med och ska göra det bästa med den form som finns i påkarna.
Jag har snokat reda på att loppen sänds med live stream på nätet:

090228 kl.11.45 204 km Omloop Het Nieuwsblad:
http://www.sporza.be/cm/lmc/wielrennen/voorjaar/Comp_omloop_HNB
090301 kl.12.00 193 km Kuurne-Brussel-Kuurne:
http://www.sporza.be/cm/lmc/wielrennen/voorjaar/Comp_Kuurne_Brussel_Kuurne

Det ska bli spännande att följa loppen så gott jag kan/hinner.


Igår gjorde jag nog ett litet övertramp. Jag kände det innan, under och efter jag skickat mejlet. Gick kanske ett steg för långt. Men så här är det, jag ska ju ha en fin cykel i sommar. Har jag tänkt. Bara för att jag är den megastjärna som jag är, så behöver jag inte gå till en butik och betala fullpris för en cykel. Istället tigger jag. Lite likt de där människorna i tunnelbanan. Eller som en prostituerad som säljer sig själv (kanske skulle skaffa mig en hallick?). Nåväl, tillbaka till poängen. Igår fick jag svar från ett företag som jag försökt sälja mig hos, de tackade nej. Kanske är jag inte så bra på att ta motgångar, kanske är jag inte van att få nej. Men jag svarade med argument för att dem ändå skulle hjälpa mig.
Kan ni tänka er tiggaren på gatan som försöker övertala dig att skänka en slant, trots att ni försäkrat om att ni inte har några mynt på er utan betalar allt med kort.
Det är inget jag brukar göra. Men jag kände inte att svaret jag fick var så genomtänkt. Hade de skyllt på finanskrisen eller att de bara inte ville sponsra mig för att jag var för ful eller något så hade jag ju accepterat det. Men nu skulle dom släppa en nyhet hos det aktuella märket och ville därför inte hjälpa mig. Typ, vi vill marknadsföra men genom att inte sprida ordet om nyheten...


Körde syrastinna kortkorta intervaller idag. Ett tips till alla er som gillar syra, kliv av cykeln direkt efter avslutad sista intervall. Jäkla go känsla i benen ganska lång tid efteråt kan jag lova.


Det känns som om jag hade mer att skriva om efter denna lugna bloggdag. Men kommer inte på det nu. Nu. Ska. Jag. Äta. Mat. Mycket. Mat. Faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar