Ni har väl inte glömt bort att jag ska ha sveriges lättaste MTB-hjul för skivbroms i sommar? Jag vill att ni tänker på det när ni går och lägger er i kväll. Hur ni kommer slita runt med era tunga fabrikshjul, samtidigt som jag glider lätt fram. Tänk på det, hur ni får slita i varje igångdrag, hur tungt det går i alla uppförsbackar och hur svårmanövrerad er cykel är i skogen. Tänk noga på det.
Va skönt för dig så du slipper krokna så där som du gjorde på Bockstensturen ifjol. Såg kanske ut som jag småflina när jag for förbi men jag var tvungen att kisa med ögonen pga dina ljusa ben...
SvaraRaderaHoppas ingen råkar trampa på skrythjulen när cykeln ligger i startfållan då... :)
SvaraRaderaOm jag kroknar så är det för att jag satsar.
SvaraRaderaOm någon trampar i hjulet hoppas jag att den har bra livförsäkring.
men ett par tubdäck är väl tyngre än ett par stansade lätta kanttråd?
SvaraRaderaDu vet väl att Prince/princess- framnavet är 30 gr tyngre än angivet?
Nu fick du något att tänka på :-)
Glömt det helt. När får vi se de hela på en våg då?
SvaraRaderadu har säkert en tung dämpare i fronten ändå...
SvaraRaderaFniss, humor igen. I lööööv it! =D
SvaraRaderaTänk på rotationsvikten, allt som roterar med hjälp av benkraft kräver mer ju större det är och längre från rotationscentrum det kommer(fälgar däck slangar pedaler skor, vevparti...
SvaraRaderaThe limp
Hej alla glada,
SvaraRaderaTubdäcken har jag vägt in på 517 gram. Alltså lite tyngre än vanliga däck men jag slipper stans.
Jag har också sett bilden på det tunga framnavet på nätet. Men jag vet också folk som fått framnav som väger mindre än angiven vikt. Det gäller att ha lite tur där. Skulle jag få ett 30 gram för tungt framnav så skulle jag nog lämna tillbaka det. Vikter på allt till hjulen och kompletta hjulen lägger jag in på hemsidan så ni får se.
När det gäller dämpare kan man ju köpa en stel kolfibergaffel eller en svinlätt FRM, om det bara är vikten man vill åt. Men jag kör gärna med något som fungerar och sväljer rötter och stenar åt mig.