Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-02-21

Kul info

Det här med Gustav Larssons watt. Nu vet jag, och ni, vad som krävs för att hamna på pallen i ett stort tempolopp med många av världens bästa tempoåkare.

Tid: 30.44
Snittwatt: 486
Maxwatt: 881
Snittkadens: 91
Snittpuls: 165

486, i snitt. I en halvtimme. Det ger 6.075 w/kg om han nu väger 80 kilo. 6.075! Om jag skulle vilja vara lika stark idag skulle jag alltså behöva klämma 412.5 watt i en halvtimme. Haha. Kul kille. Jag får hoppas att jag är mer aero än honom, då kanske jag bara behöver kunna dra 405 watt i en halvtimme...

Satan.

Nu ska jag gå och göra i ordning Magnus hoj och sedan smyga ut lite tidigare tillsammans med Oscar, sen dyker vi ner på Postenparkeringen 10.00 och ser om fler vill vara med.

1 kommentar:

  1. Njaee, du /som du vet/ ska ju jämföra med era resp W/CdA (W/ung hur stort hål i luften ni gör), annars skalar man med 2/3 av kroppsviktskillanden i kvadrat lr nåt sånt...

    SvaraRadera