Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-02-15

Sportsnack

Igår kunde man läsa om att Falu BS (bandy) ville ha en inomhusarena för elitsatsningen. Idag kunde man läsa att de tvingas hålla inne med lönerna för att pengarna är slut. Avdelning; en sak i taget.

Anders Södergren, som visade fin form under SM-tävlingarna, vann dagens världscup och Johan Olsson blev trea, bara 2.2 sekunder bakom. Jag tror inte Södergren tar en enda medalj under VM. Jag tror faktiskt att ingen i det svenska landslaget tar medalj på VM. Utom kanske i den där uppvisningsgrenen sprint då.

I Astana verkar dem tävla i vem som har fulast cykel. Först kom Lances hemska gulsvarta elände. Idag såg jag bilder på Levi's tempohoj...

De tre ryssar som åkt fast för doping fick lämna skidskytte-VM. Idag passade Norge på att ta dom fyra första placeringarna.
1 Ole Einar Björndalen NOR 24.16,5(1)
2 Lars Berger NOR +1,2(2)
3 Halvar Hanevold NOR +12,5(0)
4 Alexander Os NOR +24,6(1)
5 Maxim Tjudov RUS +29,1(0)
Inte genom grymt skytte, utan genom ren slakt i spåret. Jag säger inget om norrmännen, men vad tror ni media skulle spekulera i, om ett cykellag lade beslag på dom fyra första placeringarna på en riktigt stor tävling? Just precis. Svenskarna visade upp lite klassisk 'sämst när det gäller' taktik. Men vi svenskar är i alla fall inte dopade.

Nu kommer jag inte på något mer negativt att skriva. Sov gott, efter ToC.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar