Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-05-12

Le Peloton - gick på rött, blev trött!







Hej och god morgon på dig!

Jag bytte till landsvägsdäck på gravel-cykeln igår och körde snabbcykling med Le Peloton. Inte nog med att jag bytte däck och jag var med, då jag hade möte i Falun på förmiddagen så hann jag också med att fika efteråt. 

Eftersom jag bytte däck på morgonen så blev det lite bråttom till samlingen men jag hann dit. Vi blev 16 deltagare igår där fyra körde den korta rundan i ett lite lugnare tempo och 12 av oss körde full gas. 

Niclas Brus förevigade oss vid samlingen, jag i blå-röd-vit cykeltröja


Förstasträckan kändes bäst, jag tyckte att benen var bra och tempot var aldrig några problem. Snittade 330 watt och kände mig superstark. Sen kom andrasträckan och då visade det sig att jag kanske hade bränt lite för många optimist-watt på förstasträckan. Dessutom så rostade Max mig då han i början tog en monsterförning så jag knappt kom förbi. 303 watt landade den sträckan på. Sistasträckan var jag helt rökt och fick det kämpigt hela vägen, släppte tidigt på gruset och hamnade med några andra som inte åkte med täten och vi gnetade på in mot Falun. 282 watt i snitt. Sträckorna tar olika lång tid också så det är naturligt att snittwatten sjunker. Första sträckan tog 6 minuter, den andra 11 minuter och den sista tog nästan 25 minuter. 

Bra pass, god macka efteråt och jag mådde kanske lite illa av ansträngningen ett tag där också. 
 
 
Idag firar vi fredag, om du vill läsa mer blogg så kan jag rekommendera gårdagens inlägg: https://oijer.blogspot.com/2023/05/lugnt-igar-hart-idag.html. Vi hörs väl här imorgon igen? Hoj! 



Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

- Köper du cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får du 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
- Om du vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER
- Om du vill är intresserad av produkter som hjälper dig att återhämta dig snabbare eller bara vill avnjuta en skön avkoppling så får du 10% rabatt på https://hypericenordic.com/ om du använder koden Henrik10 vid ditt köp. Jag har massagepistolen Hypervolt 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar