Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-05-26

Kul med snabbträning på landsväg och variationen som cykelsporten ger!






Hej och god morgon på dig! 

Jag måste bara börja med att säga att jag tycker det är fantastiskt kul med variationen som cykelsporten ger. Denna vecka har bestått av XCO-träning, Zwift-race, gravel-cykling, landsvägsträning och nu väntar ett långlopp MTB på söndag. På söndag så kör jag nämligen Lida Loop.

Igår blev det Le Peloton med ett stort gäng morgonpigga cyklister. På cykelbanan så delade vi upp oss i två grupper för att göra det lite smidigare för alla. Mina ben kändes slitna och även om jag kunde gå med så hade jag svårt med tempoväxlingar/backar. Kämpade mig med i svansen av gruppen på slutet och snittade 313 watt på dryga sex minuter. 

Andrasträckan är en snabb rackare och där snittade vi 48,7 km/h i nästan 11 minuter. Snittwatten landade också på finfina 317 watt. Även här så hade jag det svårt med backar och tempoväxlingar men jag går ändå fram och tar mina förningar när jag ska/kan. Hamnar jag en bit bak så tar jag mig fram igen för att bli ännu tröttare. 

Min förhoppning till sista sträckan var att min rutin och uthållighet skulle göra så att jag ändå kunde gå med. Speciellt eftersom det är en del gruscykling och jag gillar sådant. Ut på gruset så började det droppa av cyklister och jag satt i bakre delen av främre klungan när jag punkterade. Så det blev till att stanna till vid sidan av vägen istället. Även Robban punkterade samtidigt så jag fick lite sällskap i eländet. 

Robban och jag körde sedan partempo in till stan efter uträttat slangbyte. 

Då jag hade möte i Falun på förmiddagen så kunde jag också unna mig att stanna på fikat efter cyklingen. Det har blivit ett par fikor nu den senaste tiden, sånt gillas. Annars så brukar jag behöva skynda mig hem för att komma iväg till jobbet i grannstaden. 

Bild från samlingen, fritt stulen från Jonas P's STRAVA. Jag står långt till vänster med randiga ärmar.


Eftersom jag tränade igår morse och ska träna igen imorgon förmiddag så blir en vilodag mer än två dygns vila. Perfekt ju. Ett väckningspass imorgon och sedan borde jag vara fit for fight på söndagens Lida Loop. 

Idag är det fredag, lönen har trillat in på kontot och helgen är nära. Njut av dagen så hörs vi här imorgon igen, hoj! 


Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

- Köper du cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får du 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
- Om du vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER
- Om du vill är intresserad av produkter som hjälper dig att återhämta dig snabbare eller bara vill avnjuta en skön avkoppling så får du 10% rabatt på https://hypericenordic.com/ om du använder koden Henrik10 vid ditt köp. Jag har massagepistolen Hypervolt 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar