Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-01-25

Topplopp i SWE-Cup och ZRL igen!


Hej och god morgon på dig!

Fem timmars sömn i natt, vilken ökning ändå mot förra veckan då jag sov tre timmar efter Zwift-loppen. Visserligen målgång tidigare igår också vilket kanske hjälpte till. Hade annars kramp under fötterna, krampkänningar i benen och i nacken igår kväll. 

Dubblerade, som vanligt nu på måndagar, med SWE-Cup först och Zwift Racing League efter en knapp timmes paus. Mer än förra gången! 

Förra veckan hade jag en NP på 387 på SWE-Cup och igår landade den på 318 watt, så det var betydligt lugnare för egen del. Jag kunde surfa med klungan, hålla mig långt framme när det gasades och spurtade sedan in som trea. Tvåa stod det på min skärm men Rydne hade blivit tvåa. Ändå på pallen vilket är riktigt bra. Lite chansartat när det blir så stor klungspurt och den dessutom går utför. 

Alla kanske inte vet det, förstod jag igår kväll, men Team SZ är uppdelat i ett gäng mindre lag. Jag kör för Team SZ Umara där Brännlund, Broberg, Gardell, Limpan och A. Olsson körde med mig igår. Alla var offensiva vilket var härligt att se, vi försökte sätta lite färg på loppet men det var svårt med en så stor klunga som rörde sig snabbt framåt. 

Mellan racen så hann jag med en invägningsvideo, natta Frida, äta en påse Tutti Frutti osv. Ganska lagom med en timmes vila. 


På Zwift Racing League så hade vi hamnat lite passiva i förra racet så jag tänkte sätta tonen för oss i detta lopp och begav mig direkt iväg i ett utbrytningsförsök. Fruktlöst men ändå, vi var med. Första spurtpriset av fyra sedan och jag fick till en bra tajming. Lyckades vinna det med Björklund på en andraplats. Precis den starten vi behövde. Sedan fick vi det tuffare. På tredje varvet av fyra hade jag det som värst. Missade lite i backarna, gick på rött hela tiden och hade det allmänt jobbigt. Satsade på att ta några poäng på spurtpriset (topp-6 fick poäng då), låg länge bra till men orkade inte och blev åtta. Tack och lov så fick jag en Aerohjälm som Power up till sista varvet efter att ha fått fyra städ tidigare. 

I målspurten var det bara att ge allt så länge jag orkade och det ser ut att ha räckt till en preliminär 20:e plats. 

Två bra lopp också denna vecka och nu är det bara att lyfta blicken mot nästa måndag. 

En påse före loppen, en påse mellan loppen. En flaska sportdryck, en hel del koffein och så två gels på det. Resultaten är preliminära men visar väl sanningen. Även om vi var lite bättre med denna gång så är det många stora och starka lag där ute. Nästa vecka är det lagtempo och det är något som vi svenskar är bra på! 

Skärmdump från sändningen på GCN där jag tar första spurtpriset före en glödhet Björklund. 

Ni får ha det så fint idag. Lycka till alla som kör Zwift Racing League, det blir kul!  

 

Avrundar med tips från Siroko, nu när vi (snart) går mot lite mer vårtemperaturer så är denna tröja riktigt skön. Jag har kört den i ett antal minusgrader också så den funkar även nu. Flossad, mjuk, tight passform och snygg! Fyra färger för herrar och sex varianter för damer, specialpriset får ni via min affiliate-länk och Siroko har givetvis alla andra kläder en cyklist kan tänkas behöva: https://srko.co/henrikoijer



Ha en nu en trevlig tisdag, så hörs vi snart igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar