Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-01-08

Köldpendling och jag slog en vinnare av Flandern runt på Zwift!




Hej och god morgon! 

Kvicksilvret låg runt -19 igår morse när jag skulle cykla till jobbet. I svackan vid Vassbo visade min Garmin-dator -21 grader. Friskt värre alltså! Testade bar mitts för första gången och det var riktigt skönt, kom fram med varma händer. Ska testa att montera dom lite mer noga nästa gång bara. Siroko-jackan (J1 Elba) som blivit min favorit på kalla pass är det just nu 50% på och ni får, som alltid, 10% extra rabatt via min länk: https://srko.co/henrikoijer

Än är inte julen slut. Åtminstone inte när det kommer till godsakerna som pepparkakor på jobbet. Annars var det en kort jul här hemma i år så julen är sedan flera dagar bortstädad. 


Igår kväll hade vi ett italienskt lopp med en hel del duktiga cyklister inbjudna. Bland annat 2019 års vinnare av Flandern runt, Alberto Bettiol. Här nedan är jag sida vid sida med just Bettiol under en liten offensiv i målbacken på tredje varvet av fyra. 

Det är inte första gången jag möter en vinnare av Flandern på dom kuperade vägarna i Richmond. Ni minns väl alla när jag lyckades vara före Mathieu van der Poel? Igår blev jag 6:a över mållinjen och Bettiol var 11:a. Hade annars lite smårisiga ben efter 73 km tävling och 76 min skidåkning dagen innan. Plus morgonpendlingen igår. Värst var det i början sedan kom jag in i det lite bättre men jag hade inte riktigt den där toppkänslan. 

På kvällen började det snöa, vi siktar därför på en skidtur idag. Jag ska ha vilodag idag och kommer bara "gå på tur". Det gäller att få lite pigga ben till måndagens stora Zwift Racing League. 

Om ni gillar cyclocross och vill se nationella mästerskap så kan ni idag se juniorernas- och damernas lopp i Belgien på Eurosport Player: https://www.eurosportplayer.com/sport/cyclo-cross 
Imorgon kan ni se belgiska, brittiska samt franska mästerskapen. Fullt upp! 

Tack för att du läste, på återhörande snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar