Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-01-03

Zwift Fondo Series

Hej och god morgon!

Nytt år, ny vecka och samma härliga möjligheter som igår. Vi inledde det nya året på samma ställe som vi avslutade det förra, på isen. Frida och jag på skridskor och Linda på skidor. Jag har också bytt drivlinan på min gammel-MTB, vi har kollat cross-tävlingar, skottat en massa snö, varit på bio med Frida (Encanto) och ätit på bästa Basta. 









Jag inledde året med en vilodag eftersom jag hade tränat åtta dagar i rad i och med Festive 500 dagarna innan. Men igår var jag uppe på cykeln igen och körde ett zFondo på Zwift. Det blev Medio fondo, alltså mellandistansen. Wahoo Le Col var dominanta i vår tätgrupp och de gjorde också en koordinerad attack i slutklättringen. De la beslag på hela pallen i och med detta då jag inte hade kraft nog att gå med. Hade annars gjort några försök under loppets gång men aldrig fått någon större lucka. Det fanns helt enkelt inte något intresse av utbrytningar och fart. Vi kom i mål på 1:55 och de som körde Gran fondo hade tagit sig runt på 2:08 så det skiljde inte så mycket i tid trots allt. 

Denna vecka ska jag jobba igen för att sedan vara ledig måndag-tisdag nästa vecka. Bara att kavla upp ärmarna igen och köra på. 

Vi hörs snart igen, hej! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar