Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-01-04

Utbrytningar, Italienska cykelkompisar, stulen cykel och banor på Garmin Connect!

Hej och god morgon på dig! 

Igår försökte jag mig på ett par utbrytningar på Zwift. Det gick både bra och inte så bra..

Första försöket, fick sällskap av Gamst och Zanasca.

Vi blev dock ganska snabbt inhämtade igen. En stund senare stack Gamst igen tillsammans med Lisson. När danskduon hade fått nästan 15 sekunder så attackerade Zanasca igen. Så jag tänkte att det där ville jag också vara med på. Väntade till ett bra läge och sedan stack jag iväg. Lyckades gneta ikapp Zanasca och tillsammans kom vi ifatt danskduon. Så vi blev en kvartett och hade väl som mest dryga 20 sekunder. Kul ändå att tre av oss också var den föregående utbrytningen.


När vi kom till den långa backen så var avståndet nere på runt 15 sekunder igen men jag lyckades åtminstone gå med när gruppen kom ifatt. Spurten tajmades riktigt bra också och trots utbrytarben så blev jag fyra i bra motstånd! Bra med lite pepp på ett och annat vis från Björklund

Både Björklund och jag kommer att få möta Zanasca igen på Zwift Racing League då deras Team Italy gick upp till Premier division förra säsongen. En kul grej är att Zanasca var med i Dubai när jag var där och tävlade 2020, i svart närmast min kamera här nedan. Vi har lite kontakt då och då faktiskt. 

Hela den videon kan ni se här: https://www.youtube.com/watch?v=fkOzyuNYwKU 


Denna cykel som jag köpte i slutet av förra året har blivit stulen, så ni som bor i Falun kan väl hålla utkik efter denna. En gammal Crescent med nästan ingen rost, dubbdäck och förhoppningsvis också lampor fram och bak. 


Rensade lite bland mina banor på Garmin Connect igår, fann bland annat dessa. Vet inte om någon tycker att det är kul, men jag delar med mig ändå. Annars finns ju allt jag någonsin kört på Garmin Connect också och kan sparas som bana om man vill det. 

Jönköpings varvlopp 2013:


Bureloppet något år:


SM landsväg Kinnekulle 2014:


105:e Scandinavian Race i Uppsala:


Solleröloppet 2013:


Långa Lugnet 2013:


Snapphaneturen:


Finnmarksturen 2014:


Mörksuggejakten:


Billingeracet 2017:


Östgötaloppet:


Vätternrundan:



Ja, det var väl allt jag hade att bjuda på för denna gång, på återhörande snart igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar