Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-01-27

Jag leder SWE-Cup igen!

Hej och god morgon på dig!

Löning idag, så ännu en upplaga av årets fattigaste månad är avklarad. Det blir inget högtidligt firande, istället ska jag betala en rekordstor elräkning. 5,5 gånger större än samma månad förra året. Om jag nu haft åtta år där jag haft det bra med mitt rörliga elpris så är det nu baksidan av ett rörligt pris visar sig.

Börsen har öppnat året riktigt svagt, mitt innehav har gått ungefär lika svagt men det vänder väl snart. I förrgår hade jag en jättebra dag och igår hade index en bra dag. På lång sikt går det bra och jag tror vi får en positiv utveckling ett tag till. 

Men ni är väl inte här för att läsa privatekonomi-bloggen? Nej, tänkte väl. 


Igår uppdaterades resultaten för SWE-Cup och nu är jag i totalledning igen. Det var dock väntat denna gång då Daniel som hade ledningen inför måndagens lopp fick tekniska problem och tvingades bryta. Man ska räkna 6 av 8 lopp och vi har nu kört just 6 lopp. Det är jämnt i toppen så det blir två hårda race till innan dammet lägger sig för denna säsong av SWE-Cup. Nästa måndag så kör vi en av mina favoritbanor, så det ska bli skoj! 

Ställningen i totalen ser nu ut såhär:



Som sämst har jag varit 6:a i en av deltävlingarna i SWE-Cup, så jag har varit jämn. Bottennappet kom på banan Royal Pump Room 8 som kördes som ett poänglopp. Igår så körde jag ett lopp på samma bana fast i serien Midweek. Det som grusade min förhoppning om en framskjuten placering i SWE-Cup på den banan var att jag tajmade första spurten dåligt. Hade nu ambitioner om att ta lite revansch på det spurtpriset igår men gjorde nästan en lika dålig avslutning.  

Benen var inte alls bra igår, vilket var väntat med tanke på dubbel-loppen i måndags, sedan lite klent med sömn, ett annat race i förrgår där jag blev tvåa och så på't igen igår.

På efterföljande bergspris fick jag kämpa för att inte bli avhängd. Nästa spurpris drog jag en långrökare på och fick med mig en fjärdeplats. Nästa bergspris så satte jag fart uppför hela backen, fick några sekunder i backen och höll precis undan över krönet. 

Belönades med denna rödprickiga tröja för insatsen. Gustav Käck klämde en käck kommentar efter loppet. Själv så gillar jag normalt sett denna bana, men med sämre ben så blir den tuff. 

Jag förstod att jag inte hade benen för dagen och försökte smita ett par gånger utan att lyckas. Drog upp spurten och rullade i mål som nia och sist i gruppen. Slutade femma på poäng. 

Här snöar det för fullt nu, då blir det vackert och lite mer ljust igen! 

Ännu en vecka då jag inte kört Le Peloton då jag varit för sliten och trött efter den hårda inledningen på veckan. Snart är jag tillbaka, bara två veckor till med dubbelmåndag. 

Idag siktar jag på att köra TTT på kvällen. Återstår att se hur många som blir med då det verkar vara sjukstuga de luxe ute i landet. Är det inte Covid så är det magsjuka, vurpor eller vanliga förkylningar. 


Ha nu en fin torsdag så hörs vi snart igen! 

Glöm inte att ni får 10% på Sirokos redan finfina priser via min länk: https://srko.co/henrikoijer Kan tipsa om deras cykelbyxor med 45-55% rabatt. Jag kör samma storlek på Siroko som jag gjort hos andra tillverkare och jag har deras BX Squadra och SRX Pro Elite. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar