Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-07-06

Fyra timmars cykling, från depp till pepp!



Hej och god morgon på dig! 

Igår cyklades det må ni tro, fyra timmar skrapade jag ihop även om det blev lite knappt det på cykeldatorn men då hade jag cykling till fritids med Frida som en bonus på det också. Först lite hets till jobbet, kändes kanon. Sedan hem från jobbet och då kändes det katastrof istället. Trött, seg, tung och så vidare. Kände mig lite som en medicinboll på tur. 

När det då också började med regn och igenväxta stigar (se bilderna ovan) så blev inte humöret mycket bättre. Men jag bet ihop och gnetade på.


Tog mig till Kapellgrund där solen tittade fram, sådant ger ändå lite energi.


Åkte lite banvall och kände väl att en tyngre utväxling på cykeln inte skulle skada. 


Tog mig till Källviken där jag cyklade uppför liftgatan först och sedan nedför Hallon och Blåbär. Stannade till vid lekplatsen där våra hoppstjärnor övar då och då. Jag lät bli att hoppa igår...

Cyklade förbi Falu gruva på hemvägen också, fint där med!


Jag gav mentalt upp mitt pass, anmälde mig till ett Zwift-race och cyklade hemåt. Kom hem och tänkte strunta i Zwift och bara vara nöjd med dom två timmar jag hade varit ute på eftermiddagen. Men då blev jag taggad på Facebook Messenger av Jocke Sundén som skulle tävla med mig så då fick jag kasta mig ner i källaren och hoppa på hojen. 

Tog mig igenom racet och fick till en bra spurt så jag vann till och med. Tack för det, Jocke! Satt sedan kvar på cykeln så att jag fick ihop en timme innan jag klev av och plötsligt var nöjd med cyklandet denna eftermiddag.

Ingen flat tire under rundan idag men jag tog en välförtjänt efteråt, det tillsammans med vattenmelon var ju riktigt gott.

Vaknade flera gånger med kramp i vader och fötter i natt, så det blev nog en bra start på cykelveckan det där. Idag rullar Touren vidare igen efter sin vilodag igår och min aktieportfölj kommer stiga i värde minst jättemycket igen efter lång tids nedgång. 

Nu kör vi tisdag! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar