Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-07-09

Le Peloton och semester!










Hej och god morgon! 

Ser ni så fint? Det är Le Peloton det och jag hade nästan 65 kilometer cykling i cykeldatorn när jag kom fram till caféet bredvid jobbet. Fin morgon, bra sällskap och bra fart. Tyckte att det gick helt okej genom första fartsträckan, kändes kontrollerat. Samma sak under andra fartsträckan även om jag fick hoppa en förning när jag hade tagit i lite extra och höll på att bli avhängd. På tredje så hamnade jag lite bakom och gjorde väl inga större insatser för att komma fram heller. Tog dock förningar när jag kunde och gick med runt. 

Jag var med hela vägen till Falun och sedan cyklade jag vidare till jobbet. Hade noll och ingen energi med mig så stoppet på caféet var nästan helt nödvändigt. Det blev en lite fikastart på arbetsdagen.. 

När jag cyklade hem från jobbet så tryckte jag på i en backe men det blev bara något halvdant försök, var lite svag i kroppen och inte helt pepp på att maxa helt enkelt. 

Skulle behöva mig en ny cykel för landsväg också, den där gamla Bianchin börjar ha gjort sitt känner jag. Har kikat på några men om det är leverans mot slutet av året så kanske man kan hoppas på 2022-cyklar? Eller blir det inga cyklar 2022..? 

Idag cyklar jag till jobbet igen, jobbar sista dagen innan semestern och när arbetsdagen är slut så drar Linda och jag till Sälenfjällen. Blir ju king och kanon det. Ja, bortsett från att semestern börjar med ösregn imorgon då...

Ha det gott och cykla snyggt så hörs vi snart igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar