Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-07-10

Semestern 2021 - dag 1









Hej och god morgon på dig! 

Om igår var sista arbetsdagen innan semestern, började då semestern igår eller börjar semestern idag eller är det på måndag som min första semesterdag är? Formellt så har jag ju inte semester nu utan det är ju vanlig helgledighet och det är på måndag som jag har min första semesterdag i personalhanteringssystemet. Men vi skojar till det lite och räknar gårdagen som starten på min semester och därmed får det bli dag 1 på semestern 2021. På detta vis får jag också fler semesterdagar...

Vädret dag 1:
Solsken och 21 grader

Vi drog direkt efter jobbet till Sälenfjällen och Rörbäcksnäs dit vi åkt några gånger nu sedan första besöket 2017. Bilresan är på knappa tre timmar men vi gjorde något stopp längs vägen också. Ändå skönt att kunna glida upp en fredagskväll efter jobbet och snurra något varv på Rörbäcksnäs olika leder. Det mesta var sig likt även om det skett någon mindre omdragning av stigen på något ställe. Vi körde klassiska Kalugapasset och sedan en avkortad variant av Vallsjörundan. Total cykeltid på runt två timmar.

Tyvärr så brann restaurangen i Rörbäcksnäs ner 2019 och ingen har startat någon ny, så det blev inget matstopp denna gång. ICA kan förse er med det mesta ni behöver men för vår del blev det tapas på Högfjällhotellets hotellrum lite senare på kvällen. 


Idag så öser regnet ner och det är runt 12 grader här uppe på fjället. Det är inte lite regn heller och i kväll kan det bli ännu mer. På eftermiddagen så ska det bara regna lite. Det är väl så ibland, att det regnar. Ändå 1-1 i bra/dåligt väder hittills denna semester och långtidsprognosen ser riktigt bra ut. 


Bjuder på en hotellfrukostbild, inget märkvärdigt egentligen mer än att frukost på hotell tenderar att bli både mer och se finare ut än min havregröt i mina gamla slitna tallrikar där hemma. 

Men varför har man en för stor plastinnerkruka som inte ens kan stå rakt i ytterkrukan?!


Vilka är era bästa tips för en regnig dag i Sälenfjällen?! Själv tänker jag backintervaller i liftgata, men det kanske inte är allas intresse...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar