Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-07-19

Backintervaller i Norlingberg igen +ANNAT




Hej och god morgon!

Igår så stack Linda och jag till grannberget Norlingberg för att köra backintervaller, ett perfekt alternativ för att köra individuell träning tillsammans. Som jag skrev om igår så var känslan inte något vidare och det höll i sig också under backintervallerna. Men grejen är ju att även om känslan var dålig när jag körde Zwift så blev jag trea efter en dåligt tajmad spurt och igår så hade jag bra siffror i intervallerna utan att det kändes något vidare. Så det där med känsla kan man inte alltid gå på. 
Apropå siffror så kom det ju ett ösregn häromdagen så det var kanske något mer spårigt än senast och på baksidan hade man lagt nytt grus i en del av backen vilket absorberade en del kraft/fart.. 


Tid och watt för gårdagens intervaller:
4:35 - 386 
4:25 - 374 
4:42 - 375
4:19 - 377

Snittwatt för intervallerna blev 378 watt, här kan ni se hur det gick förra gången jag körde backintervaller i Norlingberg då det blev 372 watt i snitt: https://oijer.blogspot.com/2021/06/2x-norlingberg-x2-samt-landsvags-sm.html

Varje gång jag passerar denna vattenpöl (som tidigare har varit större) så förväntar jag mig att hitta Johan Landströms gamla cykeldator från när han gick över styret i pölen för typ 20 år sedan och cykeldatorn försvann.

Linda blev "tvungen" att ta en kort paus för att plocka svamp också. Såklart..

Tack och hej, Norlingberg! 


Annars så var det en vanlig semesterdag med lite olika aktiviteter såsom bad (för barn), plantering av jordgubbar/smultron, städning, promenad och Tour-tittande. 

När jag cyklade hem från Finnskogens Hawaii så läckte mitt bakdäck så mycket att jag var tvungen att stanna två gånger för att pumpa i mer luft. Igår hade jag i mer tätningsvätska och det gjorde att jag åtminstone kunde köra gårdagens pass utan att jag märkte något trycktapp. Hoppas att det gjorde susen! 

Vi hörs snart igen, nu är det dags för nästa semesterdag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar