Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-07-07

Vem är bäst på att spurta, Cavendish eller Öijer?

Hej och god morgon!

Cavendish med tre etappsegrar alltså, den var det nog inte många som såg komma. Dessutom tagit sig igenom ett par bergsetapper på det, iförd gröna tröjan... Ja, det går helt klart bra för honom. Läge att lägga av efter denna säsong kanske, eller är han en sådan som kör tills det inte finns mer kvar tror ni? 


Jag körde Zwift igår, det var tydligen på en svintuff bana i Japan så där gick det inte att smyga med inte. En rejäl dubbelbacke skulle köras tre gånger. Första gången upp så fick jag finna mig i att sitta i tredjegrupp. Denna gruppen höll vi över andra backpassagen utan att lyckas komma ifatt andragruppen. Jag förstod att vi behövde nog komma ifatt andragruppen innan sista backen om vi skulle ha en chans att hämta in dom, förstagruppen med Kalle Kadens var dock long gone. Så jag fick väl själv hålla farten uppe utför och på platten och sedan när vi gick in i tredje backen så använde jag första delen till att jaga ifatt andragruppen. 

Utför var sedan överlevnad och sedan skulle det laddas för spurt, Linda höll koll på hur många hundra meter det var kvar till mål och jag höll i bocken och kikade på w/kg. Kickade igång en fin spurt och vann den gruppens spurt och blev först bakom tätgruppen.

Igår så cyklade jag inte till- och från jobbet på grund av regn. Är väl egentligen inte gjord av socker brukar jag påstå, men det är inte kul att cykla hem med blöta kläder. Idag är det också en regnig morgon men idag blir det nog hemcykling i alla fall. Så jag ska packa ihop lite grejer och lasta in en cykel i bilen nu. 

Vädret ser ut att bli toppen i eftermiddag, kanske en kvällsgräsklippning kan stå på schemat?! Köpte för övrigt en Thermacell MR300 myggskyddare igår, tack för tips! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar