Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-12-21

Två sladdvarv på Järavallen

Hej och god måndag på dig!

Ny vecka nya möjligheter men vi börjar väl i vanlig ordning med att sammanfatta gårdagens träning. Efter lite skruvande av kökslådor så blev det lunch och ombyte inför cykling. Därefter bilade vi till Järavallens strövområde där det finns ett skoj MTB-spår. Jag ska erkänna att planen var att hinna med tre varv innan mörkret och hemfärd men när jag såg hur lång tid mitt första varv tog så insåg jag att det skulle bli svårt att hinna med. 

Varv ett var ett uppvärmningsvarv och tog ca: 36 minuter. Sedan gasade jag på längs den leriga och väldigt svängiga banan. Svårt att få upp pulsen tyckte jag då det hela tiden är nya svängar att hantera. Lite seg i kroppen också och ute på snabbvarvet så började jag allt mer fundera på om jag kunde hinna ett tredje varv eller ej. Inte riktigt fullt fokus på att ge allt kan man väl säga. Andra varvet gick på knappa 28 minuter (27:53) med 158 i snittpuls och 165 i maxpuls. Finns anledning att komma tillbaka och putsa lite på den tiden. 

Efter cyklingen så körde vi hem, bytte om och åt lite innan vi bilade norrut genom landet. Strax efter Guldsmedshyttan så stod plötsligt en bil vid sidan av vägen med bara en stålkastare fram, jag trodde ett tag att det var en moped jag mötte.. Linda körde över något som visade sig vara delar av en räv och vi vände för att kolla så att läget var OK. En liten viltolycka helt enkelt. 

Nöjd med passet, skoj att sladda lite i leran och att det regnade lite till och från gjorde inte mycket heller. Ett bra pass även om det inte blev fullt flås men ibland är det ju bra att nöta lite teknik också. 




Gårdagens pass på STRAVA:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar