Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-12-29

Festive 500: ✔️

 


Hej och god morgon på dig!

Eller ja, morgon har blivit förmiddag kan man väl säga men nu är jag färdigtränad och färdig-Festive500-ad också. På dessa dagar så har jag nämligen samlat ihop 520 kilometer varav 73.3 av dom utomhus och resterande del inne på Zwift. Detta gjorde jag på 15 timmar vilket ju är tämligen lite för att klara av Festive500. Att köra inomhus är både lättare och jobbigare. Alltså det är ju tuffare mentalt att spendera timmarna inomhus men samtidigt så tickar ju kilometerna undan snabbt. Utomhus går det så långsamt att det istället blir kämpigt att få ihop alla kilometer på dessa åtta dagar. 

Egentligen hade jag ju kunnat vara klar igår men då krånglade det för mig så idag hade jag inte jättemycket kvar. Körde en uppvärmning följt av ett race så det blev inget distansgnet idag. Tog en kopp kaffe innan också för att bli pigg. Själva tävlingen gick helt okej även om jag brände lite onödigt många tändstickor i sista spurten och sedan orkade jag inte fullfölja spurten vilket gjorde att jag blev åtta av dom elva i tätgruppen. Var ändå uppe på 96.4% av maxpuls under passet så benen fungerade hyfsat bra trots distansblocket dom senaste dagarna. Kanske också hjälpt av att det blev kortare igår men trots det så har jag varit rätt trött av allt distanscyklande. 

Alla kalorier som gått åt för träningen i kombination med trötthetskänslan har ju gjort att jag ätit som en häst dessa dagar. Man kan väl säga att jag har superkompenserat kalorimässigt. 


Då det vägrar bli vintrigt här så drog vi till Orsa Grönklitt igår. Nere i Orsa var det barmark men så på några minuters körning upp till Grönklitt så blev det någon decimeter snö och snöklädda träd. Härlig förvandling och det fina vinterlandskapet gav verkligen energi. Barnen fick leka av sig i snön innan vi begav oss nöjda hemåt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar