Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-12-22

Ett avbrutet träningspass är också ett träningspass

 


Hej och god morgon på dig!

På bilden ser ni Linda som stod ute och tvättade min cykel igår, hon är rent för snäll.

Efter en lång dag igår så var det så dags på kvällen för ett träningspass nere i källaren. Ibland tar det emot lite extra mycket inför en träning och igår var en sådan dag. Man skulle kunna kalla det akut motivationsbrist kanske. Efter lite om, men och en kvällspromenad så bestämde jag mig för att köra åttor för det låg ändå med i veckans träningsprogram. Första åttan gick bra men i andra började jag tappa skallen. Tredje hann jag bara precis börja innan jag slog av. Ridå. Anmälde mig till ett race några minuter senare, idiotkörde i starten och klev sedan av. 

Inte någon av mina bättre träningar men om vi väljer att se det positivt så fick jag ihop 37 minuter träning varav drygt 19 minuter var högintensivt. Ibland är det bättre med lite träning än ingen träning, igår var det dock gränsfall. 

Idag blir det vilodag så får jag komma tillbaka starkare imorgon igen. 


Var på ett möte igår där mötet inleddes med att två av deltagarna hade läst min blogg så vi öppnade med lite cykelsnack. Typiskt bra start på ett möte som sedan också givetvis gick bra även därefter.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar