Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-12-06

Tre timmar fantastisk distans!

 


Hej och god morgon på dig!

Vilket pass det blev igår ändå. Det räckte med att komma ungefär en kilometer härifrån så blev det mer snö på marken. Det var givetvis blöt snö men det var ändå fint och lite spännande att trycka på längs med stigarna. Jag körde nog 98% av tiden på stig och övrigt tid på motionsspår/grusväg. Hade inte planerat någon runda men fick ihop strax över tre timmar på stigar utan att köra en och samma stig två gånger. Korsade inte ens mitt spår någonstans. Så himla lyxigt att ha den möjligheten så nära hemmet, att bara kunna irra runt i skogarna i timme efter timme. Ingen planering som sagt, utan jag styrde efter humör allt eftersom jag trampade på. 

Fortfarande så kan ni använda min länk (https://srko.co/henrikoijer) till Siroko för att få 10% extra rabatt på deras produkter. Kanske något i julklapp till någon du tycker om? 

Inte så mycket snö just här men en fin stig som jag inte cyklat många gånger i mitt liv. En? Två?

Kom upp på en snutt grusväg innan jag svängde in i skogen igen.

Inne i skogen igen. Bara en handske på handen, men det var för att jag skulle ställa upp telefonen osv innan bilden.

Fick stanna till här en stund då växelreglaget började lossna. Råkade inte bara stoppa utan också spara rundan där efter en timme. Så mitt pass blev två pass. Ett före reglageskruvandet och ett pass efter reglageskruvandet. Var syr man bäst ihop två träningsfiler till en?

Här hade någon annan cyklat före mig, tänk så konstiga människor det finns ändå...

Käkade pepparkaksdeg på rundan, fint ska det vara!

Källslätten i gråskala. Det är faktiskt inte en svartvit bild utan det är såhär det ser ut.

Bild på gårdagens andra vurpa. Flög in i den där stubben där... På dagens första vurpa så var jag glad att det inte var en kolfibercykel jag hade då jag la baktriangeln väldigt hårt på en sten. Det gjorde lite ont att se den blåa färgen på stenen...

Det blev som sagt tre timmar i skogen, kände mig tekniskt väldigt bra och satte många svårigheter trots det något hala underlaget. Sen ramlade jag också som sagt ett par gånger, men det hör ju till när man utmanar sig själv. 

Jag har ju samarbetat med Sony sedan många år tillbaka och nu har jag deras nya, vattentäta, sporthörlurar Sony SP800N som jag formligen älskar. Helt grymma! Stänger ute ljud utifrån, så när Linda pratar med mig här hemma så ser jag bara hur läpparna rör sig men jag hör bara musik... Det går dock att justera brusreduceringen, dels snabbt genom att hålla ett finger mot hörluren så hörs Lindas röst igen eller så kan man ställa in hörlurarna efter plats eller aktivitet. Så man kan ha en ljudinställning när man cyklar, en ljudinställning på gymmet och en annan när du är hemma. 

Nu ska vi strax ut på en ny, grå men härlig, cykelrunda! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar