Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-06-23

Cyclocross-säsongen 2020 +ANNAT


Hej och god morgon på dig!

Bilderna ovan är tre mobilbilder från igår och jag tvingas väl inse att jag blivit en sådan där som fotar med telefonen åt fel håll. Samtliga tre hamnade på Instagram-stories men det är väl kanske ingen ursäkt för att inte ta bilder även åt rätt håll. Lovar att skärpa mig!

Såg att SCF planerar läger i Falun för ungdomar i åldern 15-16 år, in och anmäl er eller tipsa ungdomar ni känner!

Det finns också ett preliminärt program för cyclocross-tävlingarna i höst och det ser ut som följer:
26 sep CX pokal Falun
27 sep SWE cup Falun
10 okt SWE cup Stockholm
11 okt SWE cup Stockholm
14 nov CX pokal Uppsala
15 nov SWE cup Strängnäs
21 nov SM Västerås
22 nov SM Västerås
5 dec CX pokal
6 dec SWE cup
9 jan final CX pokal Åstorp
10 jan final SWE cup Åstorp

Konstaterar två saker:
1. SCF slutar hålla SM i januari, något som jag bloggade om och önskade i vintras.
2. SCF slutar hålla alla arrangemang på jämna veckor, också något jag bloggade om i vintras!

Så nu är det bara helgen Uppsala-Strängnäs där barnen är hos mig och jag får det lite svårt med. Bra att SCF läser min blogg och kul med ett SM i november!


Körde Zwift igår och spenderade nästan nio minuter i en helt meningslös soloutbrytning. Visst, det var kul men för loppet gjorde det verkligen ingen skillnad. Hade hoppats på lite sällskap där men tji fick jag.

386 watt i 9 minuter är ändå bra siffror och något kul jag kan ta med mig. Fjällbenen verkar fungera bra! Mitt personbästa på 20 min är ju 387 så det var i paritet med det. Skoj på hoj.

Slutade femma i loppet då benen inte riktigt räckte till i spurten, ettan körde tempocykel och syns inte till på Zwiftpower.

Imorgon tänkte jag nog köra SZR Midweek Summer Series och livestream:a det loppet. Så ställ en påminnelse vid 19:00 om att det ska kollas YouTube då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar