Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-06-25

Vilket race jag gjorde och vilket personbästa jag tog!

Hej och god morgon!

Hade ju först en ambition om att köra SZR Midweek summer series igår men då Frida hade Bollkul på Gullnäs som avrundades med bad så förstod jag att det inte skulle gå. Fick sikta in mig på något annat race när hon somnat istället.

Hade lite problem med att rigga för livestream men fick till det till slut, hittade ett race att köra och satte fart. Allt laggade dock jättemycket så jag tvingades avsluta streamen för att rädda upplevelsen på Zwift. Så himla synd att det blev så för det blev ett sjukt bra race!

Första attacken stod inte jag för men jag var med och bevakade. Sedan gjorde jag några framstötar med jämna mellanrum . I två omgångar låg jag strax före klungan med en annan cyklist och jag höjde farten i backarna. Planen var att trötta ut mig själv och kanske även de andra.

Mot slutet ville jag göra en överraskningsattack, alltså inte en där man förväntar sig en stöt. Så när farten drogs ner på platten i tunneln satte jag fart.

Min tanke var att när klungan har lägre fart så kan jag snabbt få någon sekund om ingen reagerar direkt.

Här hade jag precis tagit mig upp för den lilla backen ur tunneln där klungan nästintill hade hämtat in mig. Men när de övriga kom upp så slog dom av och jag satte ny fart igen.

När jag hade 13-14 sekunder på klungan så började jag tro att det skulle kunna hålla hela vägen, två cyklister satte dock fart från klungan och tog in tid snabbt. Med en full attack framåt så skulle dom nog hämta in mig som nu var väldigt trött. Men även två cyklister behöver ju köra taktiskt på slutet tänkte jag och borrade på.

När farten drogs upp i klungan och alla spurtade så trodde jag inte att det skulle hålla men gjorde en sista krokig ansträngning jag med och höll undan! Segermarginalen skrevs till 1.182 sekunder efter fem kilometers soloutbrytning. Kanske min mäktigaste soloseger någonsin!

Det hade varit något för en livestream det!

Som grädde på moset så slog jag det där personbästat på 5 min som jag skrev om igår. Nytt personbästa är nu 425 watt istället för 420. Faktum är att jag höll mitt gamla personbästa på 420 watt i 6:58 under min utbrytning, vilken känsla och skönt att ha flyttat ännu en gräns framåt.

Benen är bra, vädret är fint. Nu kör vi torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar