Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-06-17

Grymt bra förstadag!

Hej och god morgon!

Första dagen på vår lilla semstertripp är avklarad och vi semestrade även på väg hit till Funäsdalen. Det blev stopp i Särna för matinköp som vi sedan åt vid Dalälvens kant. Vi gjorde ett stopp vid Fjätfallet, fotade renar, stannade till i Sveriges högsta by, besökte ett meteoritnedslag och vandrade runt här i byn efter att ha checkat in på boendet. Ingen brådska alltså.

Linda köpte en vandringskjol och jag köpte godis på ICA, båda väldigt nöjda med inköpen!

Vi tog en tur till Tänndalen också och där jagade vi snön, vi chansade på en väg och kom upp till en parkering ovan trädgränsen vid Lill-Skarven. Gick några hundra meter, kollade snön, fjällbäcken och bara andades fjälluft.

Linda hade styrelsemöte med Svenska cykelförbundet klockan 19 så vi käkade lite snabbt när vi kom tillbaka och jag bytte om. Hon startade sitt möte och jag startade min träning. Samma väg som vi nyss hade kört med bilen blev ju en perfekt runda på ca: 3 mil och några rejäla backar. Älskar backar!
När jag var klar med min runda så var Linda ombytt och klar så vi stack iväg på en gemensam tur. Det var väl ungefär gårdagen i en kort sammanfattning det. Nedan följer ett gäng bilder från gårdagen och ni som följer mig på Instagram har kanske sett ytterligare någon bild.

 Fjätfallet.


 En vägren i vägrenen.


 Högvålen, Sveriges högsta by.


 Ett 2000 år gammalt meteoritnedslag, bara en sån sak!


Efter en tur i Funäsdalens samhälle så tog vi bilen till Tänndalen och jagade snö. Vi fann snön och tog lite turistbilder där innan vi begav oss tillbaka.


 Mötte ett gäng löpare. Linda hade sett på Instagram att det skulle springas och jag var sugen på att vara med, men så hade vi ju annat att göra också. Han i gult (jag träffade honom lite senare igen när jag tränade) kände Jonas Djurback och frågade om jag brukade köra Le Peloton. Skoj med liten värld!


En fjällbäck på väg tillbaka, Linda hade möte med Svenska Cykelförbundet klockan 19 så vi tittade bara till berget som hastigast.


När Linda hade sitt möte så stack jag ut och tränade, det blev tre backar och således tre intervaller om 9½, 6 och 7½ minut vardera. Totalt 23 minuter intervalltid och passet tog en timme, väl investerad tid. Tre KOM på STRAVA blev det också så det kändes ju lite extra kul givetvis. Jag körde bland annat samma väg upp som Linda och jag hade tagit för att komma till snön över trädgränsen.

När vi åkte bort till Tänndalen lite tidigare (strax före 18) så såg vi några landsvägscyklister som samlades för träning, när vi åkte hemåt så såg vi dom i full fart och när jag stack ut på min egna cykel så var dom klara. Hade varit skoj att vara med där också. Kul med sådan aktivitet!




När jag kom tillbaka så var Lindas möte slut, så vi tog ett varv till Tänndalen tillsammans också. En fin tur i kvällssolen!


På väg till vårt boende igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar