Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-06-03

Ett vanligt blogginlägg i en ovanlig tid


Hej och god morgon på dig!

Igår var ju tanken att jag skulle vara en riktig solskenscyklist genom att cykla i finvädret till jobbet och sedan ta bilen från jobbet när det regnade. Men ni kan inte ana vad som hände sedan.. Jo, bilverkstaden ringde och berättade att dom hittat ett annat fel på bilen så dom behövde beställa en reservdel dom inte hade hemma så bilen blir kvar ett par dagar extra.

Min reaktion på detta var:


Så mitt under pågående skyfall och åskväder så fick jag väl cykla hem i mina kortbenta och kortärmade cykelkläder. Temperaturen hade sjunkit från ca 28 till ca 15 så för att inte börja frysa så fick jag en anledning till att ta i lite också. Kom hem med ett snitt på 34.4 km/h trots grusvägens beskaffenhet så det var ju ett fint kvitto. Hoppas att den där vägen mellan Vassbo och Olsbacka blir lite snabbare snart igen och att dom då låter bli att hyvla den...

Så med bilen ett par dagar extra på verkstaden så blir det lite mer cykling för mig, inte bara negativt alltså.


Ja nä, dags att cykla nu. Det ska inte regna idag i alla fall utan det ska bli soligt och varmt igen. Vi hörs, ta hand om er !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar