Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-06-27

Zwift-race och träningsfråga



Hej och god förmiddag!

Bilderna ovan är från igår då jag körde två Zwift-race och sedan låg en stund framför fläkten. Det är svettiga tider nu även på Zwift.

I det första racet missade jag starten med några sekunder men körde ändå igenom racet solo. Svinjobbigt. Speciellt i början när jag hade någon slags ambition om att försöka komma ifatt.

Tog en stunds cykling där jag hämtade andan och trampade ur mjölksyran innan nästa race. Mycket bättre startfält där så det var rätt jämnhårt. På slutet blev det en spurt där jag kanske drog igång för tidigt och tappade ett par gubbar på slutet.

Svettigt efteråt, såklart. Så jag låg en stund vid fläkten och svalkade mig men ska inte klaga. Värme är härligt och imorgon kväll vänder det.

_________

Fick en fråga här i bloggen igår:
Skulle vara intressant att höra om din träningsfilosofi, tex varför du kör zwiftrace istället för mer strukturerade intervaller. Tack för en bra blogg!

Min träningsfilosofi består just nu i att träna så mycket som jag kan och hinner utan att det inverkar allt för negativt på övriga delar av livet. Zwift-race kör jag för att det är kul, hårt och ger mig motivation. Strukturerade intervaller har jag kört i nästan 25 år nu så den biten kan jag. Alltid utvecklande att göra något nytt och det är kanske precis vad jag behöver för att bli bättre!

Har ni fler frågor så ställ dom som en kommentar. Alla får svar!

1 kommentar:

  1. inte underligt du tycker det är svettigt med den pälsen! :)

    SvaraRadera