Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-05-03

Le Peloton och snö i maj!

hej och god morgon!

Termometern visar just nu -0.9 grader. Det är ju svinkallt! På riktigt. Det är dock soligt och fint, så jag ska inte klaga allt för mycket.

Igår så körde jag ju Le Peloton. Det var också kallt och dessutom blåsigt. Kände mig dock betydligt bättre än förra veckan, riktigt mycket bättre. Istället för att känna mig som ett sänke första fartsträckan så var jag stark och pigg.  På den andra fartsträckan så hade vi sedan medvind. Enligt min Garmin så snittade vi 50.1 km/h under den sträckan som varade i 10 minuter och 20 sekunder. Det är ju helt sjukt svinfort det! Då kör jag också cross med 46-klinga så ni som tror att ni inte klarar er på en landsvägscykel med 50-klinga utan måste ha större kanske kan tänka om? Snittkadensen var 96, så har ni svårt att trampa snabbt så kanske ni hade behövt större klinga, men hur ofta snittar man 50 km/h? Den farten räckte till nytt KOM på sträckan. Dock så var det två av oss fem som kom till Ornäs först som hade en sekund bättre tid än oss andra tre, så jag fick inget KOM.
Den tredje sträckan hade jag lite dålig tajming på när vi körde gruset. Det kanske också var benen som hade hunnit bli lite dåliga men det här innebar att jag inte gick med när Jonas och Jonas sprätte till. Istället blev vi en grupp på fyra-fem som jagade bakom. Samarbetet var sådär dessutom. När vi kom ut på asfalten och närmade oss Falun blev det dock bättre. Mina ben var sallad och jag försökte ta några hårda förningar men med en kilometer kvar så gav jag upp att försöka gå in på rullen och vände om istället. Dags att cykla mot jobbet.

Om det hade varit lite kallt att köra ett högintensivt Le Peloton så blev ju den där cyklingen till jobbet helt fruktansvärt kall. Jösses så jag frös. Värre än ett vinterpass, men så går det väl när man klär sig kasst. Visste dock att jag hade mer kläder på jobbet för hempendlingen och det var lite därför jag inte hade något extra med mig på Le Peloton.

På väg mot fartsträcka ett.

Mellan fartsträcka ett och två, ni börjar känna igen denna bild nu?

Efter supersnabba fartsträcka två.

I väntan på tåget i Ornäs.

Den där bilen anmälde jag till polisen för jättelänge sedan, säkert ett år eller något sådant. Lite synd att ingen gör något åt dessa bilar som bara står. Nu har den eldats så räddningstjänsten har fått lägga resurser på det också. Men sen får bilen fortfarande bara stå kvar, fast nu utbränd. Håll Sverige rent?

Ett stycke svinkall cyklist.

När jag sedan skulle hem så hade jag mer kläder på mig. Blev dock svinkall på slutet ändå eftersom snön bara dumpade ner och allt blev blött och kallt. Ändå lite skoj med snö i maj.

Snöfall som om det vore vinter!

En vlog om detta ska jag nog kunna få till, håll utkik på min YouTube-kanal!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar