Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-05-16

Berg och dalar

Hej och god kväll!

Hör inte till vanligheterna med ett kvällsinlägg men nu har det varit ett par dagar med kasst bloggande. Så nu sitter jag ner en liten stund för att skriva några rader. Till skillnad från senaste inläggen så har jag faktiskt tränat nu. Igår fick jag ihop nästan två timmar cykling men det kändes verkligen skit och röv. Alltså det är ju riktigt jobbigt att vara kass men ibland så svänger det åt kass-hållet och det gäller bara att hålla ut. Jag har egentligen känt mig kass sedan några dagar innan Billingeracet. Tror det är pollen som gör att jag är ett sådant sänke, men jag vet ju inte.

Linda gav bort en allergitablett igår för att jag skulle få testa, idag gick det mycket bättre. Vet inte om det var tabletten, placebo eller bara motivation. Men bättre gick det i alla fall och det var ju riktigt skönt att känna. Körde några stigar på väg till jobbet, skrapade ihop ett KOM och snittade 28 km/h, trots viss stigcykling! Bra känsla. Hoppas att det nu håller sig så då Lida Loop och Långa Lugnet närmar sig och jag tänkte vara bra då.

Annars har vi mest slitigt dom senaste dagarna. Lastat ris, kört ris och så vidare.

Igår efter jobbet hade vi dock inget ris kvar som vi skulle köra. Linda hade hittat en dalaserie i MTB-O utanför Säter som hon ville köra. Jag ville mest komma igång och cykla igen efter ett par tre vilodagar. Så vi åkte dit gemensamt och sedan så cyklade jag hem när hon startade.

Linda inför hennes start i Dalaserien MTB-O i Säter igår.

Tänk att jag aldrig hade cyklat här innan, fin grusväg mot Solvarbo.

Vägen över dammen vid Solvarbos kraftverk var tyvärr stängd.

Bild från bron över Dalälven vid Torsång

Cyklade delvis vattnets väg, fin väg det där vattnet valt!

Fortare fortare! Fina kläder det där. Tyvärr börjar dom bli lite slitna nu så det är väl kanske dags för Sofie att designa någonting nytt åt Craft?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar