Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-05-22

Det ultimata testet, är hardtail eller heldämpat snabbast i skogen?


Hej och god morgon!

Nu har jag, för er skull, kört Stångtjärns blåa två dagar i rad. I förrgår med min hardtail (Canyon Exceed) och igår med min heldämpade (Canyon Lux). Detta för att ta reda på vilken cykel som egentligen är snabbast på stig och hur mycket som skiljer dom två cyklarna åt.

En insats i vetenskapens tecken, helt enkelt. Kan väl konstatera att jag dessa dagar tagit två av mina tre snabbaste tider någonsin på Stångtjärns blåa. Så benen och tekniken levererar. Det är så härligt att cykla i Stångtjärn, stigarna är precis som jag vill ha dom. Filmade hela varvet igår, så det kanske kommer en sådan video framöver så ni får se hur den där Stångtjärns blåa ser ut.

Jag har också dessa dagar filmat en vlog om vilken cykel som är snabbast och med hur mycket. Så jag skriver inte så mycket mer nu utan låter er titta på videon nedan istället. Om ni gillade den så dela den gärna med era cykelvänner och skriv en kommentar.  På återhörande snart, både här och på min YouTube-kanal!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar