Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-05-21

Danny Macaskills nya video och full fart på Stångtjärns blåa

Hej och god morgon!

Cykelkonstnären Danny Macaskill har producerat en ny video som han publicerade i förrgår på sin YouTube-kanal, kika på den här om ni vill:



Annars då?
Jo, jag cyklade ute igår. Skönt det efter tre dagar i rad med Zwift-race. Det var varmt och skönt, ska vara ännu bättre väder idag också så det ser jag fram emot. Igår fick jag för mig att jag skulle köra ett snabbevarv runt Stångtjärns blåa. Dels för att jag älskar terrängen runt Stångtjärn och dels så ville jag testa om jag kunde cykla snabbt i skogen. Ett testvarv är alltid bra att ha för att kunna mäta status och Stångtjärns blåa är ett sådant.

Kom i väg ganska sent pga jobb, mathandling och en gnutta prokrastinering. Det är ju ändå jobbigt att göra något som är jobbigt. Roade mig tex med att räkna ut att min den genomsnittsliga tiden för mig runt Stångtjärns blåa, när jag cyklar högintensivt, var 31 minuter och 51 sekunder. Iväg kom jag, testade en stig på uppmaning av Linda och värmde upp lite på första delen av Stångtjärns blåa.

Där låg ett nedfallet träd över stigen.

När jag värmt upp och fiilmat lite till vloggen så var det väl bara att starta då. Pangpang, lite kass känsla och ett par misstag senare så sladdade jag in på min näst snabbaste tid någonsin enligt STRAVA. Det ligger väl i linje med min känsla sedan Billingeracet, att jag är i ganska bra slag denna säsong men att det inte riktigt blixtrat om åkningen ännu. Hoppas få till en sådan där pigg dag på söndag på Lida Loop

STRAVA-data, in och följ mig där nu så blir du kanske nummer 800!


På väg hem så tog jag inte snabbaste vägen, nöjd med det beslutet. Det var en fin kväll igår, göken gal, och det var skoj på hoj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar