Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-05-25

80-DNS-72

Hej och god morgon!

Det rubriken ovan anger är min allt annat än fantastiska svit på Lida Loop. Dom senaste tre åren har varit allt annat än bra och även nu så känner jag mig lite skröpplig. Det var då själva f... Jag hoppas och tror ändå på att kunna komma till start imorgon och hoppas då kunna vara riktigt pigg. Nu har jag vilat i över två dygn, så benen är återhämtade i alla fall och kroppen vill ut och cykla. Tror de senaste årens dåliga svit på Lida Loop beror på min klassiska maj-skröpplighet. Eller det är därför. Brukar ju bli sjuk just i maj. Vet inte om det är resultat av överansträngning i samband med pollen-säsong eller vad det kan vara. När jag blev 80:e så blev jag sjuk dagen efter, när jag hade DNS (did not start) så var jag sjuk och när jag blev 72:a i fjol så hade jag varit sjuk 11 dagar inför loppet. Nu känner jag mig ändå helt okej så jag hoppas att jag känner mig ännu bättre lite senare idag.

Annat var det 2015 när jag rullade in som elva i tävlingen efter att ha jagat Gustav Larssons rumpa i en mil. Foto: Jasmina Mujic.

Jag har ett gäng topp-15 från Lida Loop, så det får bli målet för imorgon. Som bäst har jag varit 9:a i Lida Loop men det var ett tag sedan. 2009 för att vara mer exakt. Det känns som om jag har kapacitet för den nivån i år, det gäller bara att allt ska stämma också...

Hoppas att ni får en fin dag och att ni också ska ha skoj på hoj i helgen. Ses vi kanske på Lida Friluftsområde?

Om ni vill öva på Lida Loop så kan ni se mitt lopp förra året genom denna video:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar