Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-05-18

400 watt i fem minuter!

Hej och god morgon! 

Idag så ska vi får spendera en hel del tid ute i naturen, det är ju ändå härligt. Först orientering (Linda och barnen är taggade!) och sedan ska Frida på kalas hos en kompis. Filip ska spela fotboll med en kompis och lana, eller vad det heter. Spela TV-spel i grupp, kan man väl säga kanske? 

Igår kväll så tränade jag. Så skönt att känna att kroppen svarar bra. Hyfsat bra motstånd och jag körde offensivt. Lyckades banta ner klungan flera gånger om tills vi var fem gubbar kvar. En fartökning också från den gruppen på sistavarvet och vi blev två stycken i tät. Med ett par kilometer kvar så la jag in en ny attack och lyckades få en liten lucka som höll till mål. 318 watt i 55 minuter är bra med mina mått mätt och med tanke på hur lugnt det gick ibland. Bäst var ändå att jag snittade 402 watt i fem minuter. Det är väldigt bra för att vara jag det och då hade jag inte någon lång backe att köra i utan det lär ha varit med några dippar också.



Om ni missade det igår, så la jag ut min video på hela Billingeracet igår. Om ni öppnar videon på YouTube så kan ni klicka er fram till några highlights via beskrivningen.


Om ni vill kolla sändningen från gårdagens XC Short Track i Albstadt så kan ni göra det här: https://www.redbull.com/int-en/tv/video/rrn:content:live-videos:23bce721-546c-58b8-b5d9-74c1aa3670d4/xc-short-track-albstadt

Dags att riva igång dagen, vi hörs lite senare igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar