Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-03-16

Kallt som fan

Idag cyklade jag hem från jobbet och jösses, det blev kallt.

Hade väl cirka fyra grader kallt när jag började och nästan tio kallgrader när vi kom hem. Jag skriver vi, för Linda åkte ut och mötte upp mig, så jag fick sällskap hem.

Glad grabb, ganska snart efter detta så började det dock snabbt bli kallt...

Cykelbana med snöröjning signerat Trafikverket.

En som frös mer än jag. Linda har alltid svårt med kylan och idag hade hon det allt annat än roligt.

På väg hem stannade vi till vid ICA två kilometer hemifrån för att handla lite att äta och värma oss. När vi kom hem så slog vi på bastun och fixade käk. Åt och njöt, skakade och frös. Sedan gick vi ner till bastun med bestämda steg. Nu sitter vi i TV-soffan med elden sprakande i ena hörnet av vardagsrummet. Livet är väl ändå bra härligt även i all sin enkelhet?

För att göra pendlingen till träning så körde jag tre intervaller också, en lång rackare på dryga 15 minuter sedan två lite kortare. Totalt fick jag cirka 23 minuters intervallträning i kylan. Hade sega ben, accelererade som en segelbåt och saknade pangpang. Sådana dagar kan man ha, vet inte om det var ovanan att cykla ute, mängden kläder eller bara det att det var kallt. Men så var det. Fixade ju ändå lite träning idag så jag är nöjd och glad med det.

Till sist vill jag påminna om Lindas cykelföreläsning imorgon. 10:30 på Cykelköket i Falun. Mer info här: https://www.facebook.com/events/1603360993080465/

Ni vet väl för övrigt att jag också finns på andra sociala medier?
- På YouTube så samlar jag tävlingsvideos, någon vlog och lite annat smått och gott. Prenumerera gärna på min YouTube-kanal genom att klicka här. Tack på förhand!
- På Instagram lägger jag ut bilder från cykellivet och en del stories under dagarna, kika in och följ mig gärna.
- Jag har en Facebook-sida också där jag lägger ut länkar till bloggen och lite annat. https://www.facebook.com/henrikoijer/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar