Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-03-29

Rapha Mallorca

Hej och god kväll!

Nu har vi tagit oss ända från hotellet vid Arlanda till hotellet på Mallorca. Middag i magen, vattnet inhandlat på en av alla små butiker som finns här och nu ligger vi och uppdaterar sociala medierna.

Redan innan vi lämnade Sverige så blev ju denna resa helt fantastisk, kolla bara bilden nedan:
OMG!!!

Ja, för er som inte ser det så är det där Peter "Foppa" Forsberg. Där blev jag starstruck.

Nåväl och hur som helst, vi flög till Mallorca, landade, hämtade våra väskor, snackade med en cyklist från Dalarna och gick ut och tog en taxi till hotellet. In på rummet, bytte om och gick ner till receptionen för att beställa nästa taxi.

Vyn från hotellrummets balkong.

Iförda cykelkläder så åkte vi sedan till cykeluthyrningen, svenska Procycling Mallorca. Där småsnackade vi lite, justerade sadelhöjd och monterade Garmin Vector-pedaler och pumpade däck.

Sen började vi rulla mot Palma där vi skulle göra ett kaffestopp på Raphas clubhouse.

Vi tog strandpromenaden till Palma. Smal och stundtals krokigt och massor med andra cyklister +ANNAT på cykelbanan. Helt livsfarligt egentligen.

Linda tog en kaffe och jag en morotskaka.

Efter fikat så tog vi ett varv inne i butiken. Det fanns en del fint där...

Sedan cyklade vi hemåt igen. Ingen träning alls, utan bara liksom promenadcykling.

Efter middagen på hotellet så tog vi en liten promenad, kollade solnedgången och handlade lite förnödenheter.

Så. Nu har vi landat här, sett omgivningarna och testat hyrcyklarna. Imorgon blir det långcykling, det ska bli skoj på riktigt det!

__________________________________
Ni vet väl för övrigt att jag också finns på andra sociala medier?
- På YouTube så samlar jag tävlingsvideos, någon vlog och lite annat smått och gott. Prenumerera gärna på min YouTube-kanal genom att klicka här. Tack på förhand!
- På Instagram lägger jag ut bilder från cykellivet och en del stories under dagarna, kika in och följ mig gärna.
- Jag har en Facebook-sida också där jag lägger ut länkar till bloggen och lite annat. https://www.facebook.com/henrikoijer/

1 kommentar:

  1. 937, glad för er skull! Livet blir lättare vid 1000 va? Gillar livet, cykling, träning och kampen. Ni är så lika i pannbenet!

    SvaraRadera