Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-12-13

Jag tar det kallt

Igår tänkte jag skriva om min kylslagna pendling till och från jobbet. Men hade inte riktigt tiden eller orken till det igår kväll. Tur då att det var mer än 22 grader kallt i morse så jag får chansen idag igen.
Kallt satan i morse

Så här fin var jag i gårdagens -13 och för lite kläder på väg hem från jobbet. Frös nästan ihjäl då jag på morgonen lärde mig att endast ett lager på benen är för lite i -9 som det var då. På hemvägen förstärkte jag klädseln något med en vanlig tröja under Bianchitröjan, lite tejp och några pappershandukar..

Ett fint stycke cykelväg

Så här såg jag ut när jag skulle starta i morse. Bättre klädd idag så jag frös inte speciellt mycket. Blev kall om fötterna efter ungefär en halvtimme, utan värmesulor är det nog svårt att hålla fötterna varma vid cykling i -22. Buffen över näsan drog jag snabbt ner och hade över hakan istället.

Framme! I centrala Borlänge var det bara -17 och det kändes när jag började närma mig centrum att det blev varmare.

Ren cykel och frostig ryggsäck som syns

1 kommentar:

  1. Du som cykelpendlar en hel del, vad är tipsen för att få skjortorna skrynkelfria?

    Själv brukar det oftast bli tröja över, men skulle gärna vid varmare tider klara mig utan.

    SvaraRadera