Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-12-28

Fullt upp idag med elitlagsamling +ANNAT

Dagen började med uppstigning i huvudstaden och ett snabbt farväl av svärmor. Upp till Gävle med hyrbilen för att hämta ut Bin Saaben som nu är i "Ta mig hem-läge" och sedan vidare till Falun där jag hoppade i cykelkläderna och slängde ihop hojen. 
Kom en liten pyttesmula sent till samlingen och sedan har det rullat på mer eller mindre fram till nu. Har fortfarande saker att göra innan dagen blir godnatt, men tar en paus. För er skull. 
Idag blev vi sex cyklister från elitlaget, av totalt nio. En körde ett test på förmiddagen, en är i Spanien och en var tvungen att jobba. Vi skulle köra en lugn runda på drygt två timmar, men det gick väl lite halvfort ibland.

Här tar jag ofta bilder, mellan Vassbo och Olsbacka

När vi närmade oss en ganska lång backe så berättade jag om "en kul grej" som vi skulle göra. Nämligen en slags backtest. Så vi körde backtävling med gemensam start där gratis fika stod på spel. Jag kom upp på 5.46, men snabbast upp av oss sex blev Viktor Knutsson (som dricker på bilden). Lite intressant om Viktor är att han började cykla 2011 och är 193 centimeter kort.

Efter cyklingen så satte vi oss på Café Skyttepaviljongen på Lugnet för att lära känna varandra lite bättre och prata inför säsongen 2013.

Imorgon är en ny dag, med hemliga intervaller (har kommit på en intervallvariant som jag inte tror någon i laget har testat) följt av en cykelrunda. Vi avslutar sedan med lite fika och cykelprovning. Vädret ser ut att bli snöigt. Nu ska jag slänga in GPS-rutt i min GPS, fixa vinterhojen (skärm, byte av drivlina) samt skruva ihop nästa års racer. Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Det verkar ju inte vara en liten kille som var först upp för backen om man kollar på de andra bilderna. Tempohäst?

    SvaraRadera
    Svar
    1. 193 cm, 72 kilo och jag vet att han vill utveckla sin tempoåkning.

      Radera