Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-12-29

Jag har nått mitt träningsmål

Inför året så satte jag upp några mål. Bland annat lite tävlingsrelaterade målsättningar, men även ett mål med min träning och det var att träna i snitt en timme per dag under 2012. I och med gårdagens pass så nådde jag upp till dom 366 timmar som jag behövde för detta!
Dagens och morgondagens träningar med elitlaget blir alltså ren bonus, ska försöka tänka på det när det går tungt...

Att jag hade ett mängdmål med min träning var för att det annars blir lätt att vara lat. Skippa den där pendlingen och liknande. Förra året fick jag ihop 290 timmar och kände att det var bra, men inte jättebra. Kunde jag träna mer så skulle jag bli piggare, starkare och må bättre, så jag bestämde mig för att försöka öka till en timme om dagen. Detta har gjort att jag under året tänkt på detta mål och därmed också kanske gjort några obekväma träningar för att kunna nå dit. Målsättningar är guld värt om man är ute efter förbättring.

3 kommentarer:

  1. Härligt. Själv är jag uppe i 270 h nu. Då borde jag oxå kunna få 360 till nästa år eller`? :)

    SvaraRadera
  2. Absolut. Bara att planera in träning och köra lite mer varje vecka så är du där.

    SvaraRadera
  3. Hej,

    Hvilke däck anvender du på cyclocrossen her? Tack

    SvaraRadera