Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-09-20

Ny elitsatsning?

Vet ni vad som skulle vara riktigt kul, inspirerande och intressant? Att göra en riktig satsning på längdskidor en säsong. Bara se hur bra jag kan bli på det, på en vinter liksom. Visst, satsar jag ett år så är det troligtvis året efter som jag kan börja se riktiga resultat av det. Men hur bra kan jag bli på en säsong? Jag har ju inte stått på ett par längdskidor på 12-13 år, och utan att överdriva så är jag inte jättestark i överkroppen. Så att säga. Är väldigt säker på att jag inte klarar tio armhävningar i rad till exempel. Men skidåkning är inte armhävningar, som tur är.
Givna målet Vasaloppet i mars, och så starta från grunden i oktober och lära mig allt. Vallning, teknik och allt annat som hör till. Hur man drar i konkurrenters stavar på ett bra sätt och annat matnyttigt.
Det skulle ju vara skitkul. Faktiskt.

Ett av mina idrottsliga mål, nu när jag är motionär, är ju bland annat Vasaloppet. Med eller utan satsning. En annan utmaning vore ju att köra loppet utan att stå på skidor innan. Det skulle göra ont på riktigt, flera dagar efteråt. Härligt.

Något annat jag skulle vilja göra, men inte lika viktigt kanske, är ju att springa Hackmora Bergslopp i Sågmyra. Men det är ju det här med utrustning, jag äger inga träningskläder för annat än cykling. Och cykelbyxor, cykeltröja och MTB-skor känns inte helrätt för löpning. Och man kan inte komma och se ut hur som helst när man skall utöva idrott. Stil is allt.
Tänk er själva; någon i löparshorts och linne på en cykeltävling. Det funkar liksom inte. Så jag måste kanske prioritera bort det. Eller har ni bra tips på skor för grusväg och stig och givetvis ett par moderiktiga löparshorts?

Den där avslutningen blev ju riktigt rolig. Moderiktiga löparshorts.

5 kommentarer:

  1. Just det, Daniel Tynell har ju ett jobb. Det kanske är det som är hemligheten om man vill bli duktig skidåkare. Är det så du menar?

    SvaraRadera
  2. Gå in på crafts hemsida och köpa löparkläder där. Dem gör dem bästa på marknaden. Dem flesat kläderna går ju även att använda till saker som cykling, paddling och skidåkning...

    SvaraRadera
  3. Nu börjar det hända saker här!! :D Klart du ska springa hackmora! Skulle ha blivit 4.e året för mig men nu har jag fått löparknä så det blir inget :( desto bättre för dig för nu finns ju mina enormt moderiktiga löparshorts och mitt ännu mer enormt moderiktiga Falu IK linne här bara för dig! Förra året drog dom kläderna upp mig på tiden 13.07, ca 1 min från banrekordet!

    SvaraRadera
  4. Gör som vi stockholmare och spring i jeans, de fungerar till vasaloppet med.

    SvaraRadera