Skulle kolla om bulten till vevpartiet satt bra eller om det möjligtvis glappat upp. Tog insexnyckeln och en skiftnyckel för bättre hävarm och tog i. Till min fasa kunde jag vrida eländet en tredjedels varv. Tänkte då att jag skulle få leva med ett vevparti som glappar. Insåg dock senare att det var insexnyckeln som vridit sig till en spiral, eller vad man kan kalla det. Så bulten till vevpartiet sitter.
Har också roat mig med att försöka få bort ett knak från vevpartiet. Kan kanske ha lyckats. Det visar sig imorgon då det bara knakar när jag tar i.
Justerade ut innerläget på framväxeln idag. Så jag kunde ta bort reglaget utan att framväxeln rörde sig. Så nu agerar framväxeln styrare. Imorgon eftermiddag får jag dock en 35 gram lätt styrare som jag ska testa.
Plockade bort lillklingan, men när jag skulle leta klingbultar för enkelklinga så hittade jag bara två. Jag behövde fem. Man behöver nämligen smalare klingbultar när man kör en klinga istället för två. Eller tre. Men så kom jag på att jag nog hade ett gammalt XTR-vevparti liggandes på vinden. Och jag hade för mig att det satt smalare bultar på det. Hittade det och mycket riktigt satt där smalare bultar. Var lite jobb att få loss dom då de setat där några år nu och klarat någon vintersäsong. Så nu har jag nog gjort allt som jag kunnat idag. Och nu har nog limmet på däck och fälg torkat lite. Limmar nämligen tubdäck nu. På
med eländet och sedan sömn. Ses imorgon!
lyxmekarn :)
SvaraRaderaKan vara klingbultarna som knakar.
SvaraRaderaLite Ti-Prep gör susen