Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-09-27

Cadel Evans

Jag säger då det. Men först, Fabian Cancellara. Han fick håret att stå rakt ut på benen ett tag där. Men bäst idag, efter sju timmar i sadeln, så ger Cadel Evans verkligen allt i sista backen. Allt. Cadel Evans var helt enkelt killen med mest kräm kvar i påkarna på slutet. Okej, Fabian hade inga skitben heller, men drabbades av fiaskodefensiva spanjorer som förstörde både Fabians och spaniorernas dag.
Ah. Fantastiskt. Visst kan man följa alla sju timmar av VM, men om man inte har tid räcker det med att slå på TV-apparaten med runt timmen kvar till målgång. Jösses så tråkigt det var långa stunder. Tur att jag hade träning och barn som höll mig borta från sändningen på förmiddagen.

I den mer prestigefyllda tävlingen, till höger här på bloggen, har nu Fredrik Svärm gjort ett ryck. Och därmed gått ikapp och förbi Henrik Andersson. Alexander Blomqvist försöker hänga på och har tagit sig förbi Henrik, men Svärm går i från. Samtidigt kan jag rapportera från bloggens statitik att jag aldrig tidigare haft så många besökare som kommer via Facebook, som jag har idag.

Ett gäng bilder från dagens träning kommer, senare. Nu skall barnen ha mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar