Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-09-19

Motionärsfetma

För en vecka sedan vägde jag mig på morgonen inför LLSM, då vägde jag 66.6 kilo. I morse vägde jag mig igen. 68.1 kg. På min första vecka som motionär har jag alltså gått upp 1.5 kilo. Fortsätter det i den här takten kommer jag väga 89 kilo lagom till jul. Redo för slakt alltså. Kött.
Nej, så illa kan det väl inte komma att bli? Troligtvis är jag bara lite extra vätskefylld nu, och viktuppgången kommer plana ut vid 70. Visst är det så?
SÄG ATT DET ÄR SÅ!

5 kommentarer:

  1. När jag slutade tävla (löpning, Marathon och Halvmarathon) gick jag från 67 kilo till 102 innan det "planade". Det tog bara 10 månader att fixa på sig de kilona. Receptet var enkelt; samma portionsstorlekar och lika mycket godsaker som under satsningen; precis som du gillar jag snabba kolhydrater :-) Så du kan vara lugn, nog planar det allt.... ;-)

    SvaraRadera
  2. Haha, känns tryggt. Sedan LLSM har varje dag bestått av, förutom maten, rikliga portioner godis och liknande. Nu behöver jag ju inte hålla igen. Det är inte om att jag måste väga 66-67 för att vara på topp längre.

    SvaraRadera
  3. Det tråkiga blir när man vid 102 pannor kommer på att det vore kul att börja cykla lite på motionsnivå och kanske göra en tävling eller två...tar jävulskt lång tid att jobb bort skiten...
    - Men det är fint som snus att kunna lassa en låda glass ibland utan att räkna hur långt pass man behöver för att stå på noll igen! :-) Ät och njut!

    SvaraRadera
  4. Eftersom du vilat rätt mycket på sistone borde du egentligen gått ner några kilon...

    SvaraRadera
  5. låter farligt att börja tänka som du gör nu -" Nu behöver jag ju inte hålla igen". lägg ner kolhydratbergen och godisbergen, annars kommer det att dra iväg snabbt. Jag har kämpat mig ner från 94->83kg. Fan vad drygt det är.

    SvaraRadera