Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-01-13

Sysselsättning


Kartor är bra att ha för den som vill hitta nya vägar eller stigar. Man kan hitta nya träningsrundor och göra en uppskattning på distans eller tidsåtgång. För mig som gillar att designa tävlingsbanor och hitta nya träningsvägar är ett kartprogram guld värt.
Jag har idag kollat upp en runda som jag ska köra när jag blir frisk. Ska se om underlaget på en skogsväg duger åt en cross. Den skogsvägen kan bli en del av min ganska långa crossdistansrunda. Mer om den senare i år...
Jag har också påmint mig om en backe jag har spanat på några gånger. Ser ut att vara 215 höjdmeter, är den bra så är det ju grymt kul. Långa backar kan man inte få för många av. Om jag blir frisk innan det kommer mer snö så ska jag hinna med den också har jag tänkt mig.
Fick en idé om en ny tävling idag, så jag funderade lite på dess bansträckning. Det gäller att göra det bra.
Apropå bra... Vilken deltävling i Långloppscupen har sämst bana tycker ni, nu när MTB-Vättern sedan något år har upphört?

11 kommentarer:

  1. kartor är fint, kan hitta mycket på sådana. Sämst bana i ll-cupen tycker jag är FMT, Ränneslätt 2a tror jag då den går på samma ställe två gånger. Jag som körde den för första gången förra året trodde jag kört fel först. Men skulle inte kalla den dålig ändå för jag tyckte om den ändå, stigarna var fina med.

    SvaraRadera
  2. Har alltid haft en lite hatkärlek för Finnmarken oxå. Har ju kört den 13 gånger men aldrig tyckt om den till 100%. För mkt grusväg.
    Ser fram emot SM i Marathon. Har du något att göra med den Henke?

    SvaraRadera
  3. Mörksuggejakten för att det mest är grusväg och för kort. Lida Loop för att den första loopen är för mycket motionsspår och hela tävlingen saknar höjdmetrar, segrartiden är alldeles för kort...samma argument kan man ha mot mörksuggan.

    Ni som klagar på FMT, hur fan ska man kunna lägga 112km utan att ha en hel del grusväg?112km stig skulle varken motionär eller elit tycka var en bra idè, de flesta som klagar på fmt klarar helkt enkelt inte av distansen är min erfarenhet.... Långa lugnet 2008 var för övrigt en fin bana, Billingen är bra, bst och fmt likaså, ränneslätt e en fin bana med mycket stig, hoppas på en fin SM-bana i år...

    SvaraRadera
  4. Vad kör du för kartprogram?

    SvaraRadera
  5. Varför måste FMT vara just 112Km

    SvaraRadera
  6. Varför måste FMT vara just 112Km

    SvaraRadera
  7. Ränneslätt är kass, i stort sett helt platt och dessutom samma plats två gånger.

    FMT är väl hatkärlek för alla...

    SvaraRadera
  8. Är det bara jag som åkte på samma plats tre (3) gånger på Ränneslätt?
    För mig är Finnmarksturen ren kärlek.

    SvaraRadera
  9. Ja Ränneslätt är faktiskt den tråkigaste. För mkt malande och för lite action där.

    SvaraRadera
  10. ja, det är bra trist när ingen minns om det var två eller tre gånger som ställena passerades.

    SvaraRadera