Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-01-25

Styrketräning.

Så, då var årets styrketräning avklarad då. Tog ut ungarna en till sväng nu på eftermiddagen för att bygga klart. Inte för att den någonsin kan bli klar, men jag ville bli lite mer nöjd iaf. Ebbah skulle sova så det var ett ypperligt tillfälle att ge sig ut i snön igen. Satte henne i vagnen och byggde på. Filip hjälpte till ibland men sprang mest runt och gjorde annat.
Så jag byggde en rutschkana med tillhörande trapp, så han kunde leka där jag var. Nu är tyvärr dom väggarna som tidigare var högst, istället lägst. Så vi får gå ut och jämna till det lite. Två meter höga väggar hela vägen runt borde räcka.
Detta _kan_ vara Faluns mäktigaste snöborg, det är åtminstone Bojsenburgs mäktigaste. Bojsensbladets stora eldsjäl var förbi med digitalkameran och dokumenterade tidigare idag.

Bilderna nedan har dock jag tagit nu på kvällen med min digitala telefon.




Den glada nyhet som Fredric levererade om att Eurosport skulle sända live var jag tvungen att kolla upp. Först via Eurosports hemsida, där stod det faktiskt att herrarnas lopp sänds live på söndag.
Men jag trodde fortfarande inte att det var sant. Det var flera år sedan Eurosport sände CX live. Så jag skickade ett SMS till Roberto Vacchi, han borde ju veta om någon. Och han bekräftade. Så söndag kl.15 på Eurosport kan vi se Magnus Darvell och Jens Westergren tävla. Kanske ser vi några svenskar i publiken också. Fredrik Ericsson ska titta på spektaklet. Se Svempa, Boom, Klaas, Bart, Nils och dom andra grabbarna, live på min TV. Och jag som trodde det var en månad kvar till min födelsedag.
Vart ska vi ses? Vem har störst TV?

Jag blir ensam med småttingarna också denna kväll. Tre kvällar i rad nu. Ronya smet till Stockholm med Emily istället för att åka hem. Så jag är barnvakt (som Darvell kallar det) till imorgon eftermiddag/kväll.

2 kommentarer:

  1. Fin borg.
    Måste hitta någon med tv och eurosport här i närheten som jag kan kolla hos. :) Eftersom det inte blev någon resa dit.

    SvaraRadera
  2. Det var fint väder idag, du missa värsta passet. Men jag hade med kameran så du kan se =D

    Jag har hyffsat stor tv men comhem, alltså inge jevrosport.

    SvaraRadera