Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-11-22

2x20 min pendlingsintervaller



Hej och god morgon på dig!

Igår så blev det långa intervaller till jobbet. Med vacker nysnö och -6 på termometern. Jag cyklar fortfarande utan dubbdäck och än går det bra, tog det lite extra lugnt i korsningar och tvära kurvor bara. Överlag tog jag det inte speciellt lugnt igår då jag bakade in två stycken 20-minutersintervaller under pendlingen till jobbet. Känslan var över förväntan och jag kunde hålla i bra under hela mina intervaller. Snittpulsen blev 168 och 169 i intervallerna vilket motsvarar ungefär 87% av max. 
 
Se så fint. Lite drygt två minuters vila mellan intervallerna. 

Det var ganska bra tryck i benen även på hemvägen, inga intervaller och ingen högre intensitet men ändå känslan av att jag kände mig stark. Under min två veckor korta vinterträning så har det annars känt som om jag mest vispat runt dom där pedalerna utan något speciellt tryck men igår var det som att kroppen hittat tillbaka till något lite bättre. 

Idag är det också pendling på schemat men denna gång är det ren transport och distansintensitet som gäller. 

Försökte dricka mer under dagen igår, vilket är något jag slarvat rejält med den senaste tiden. Jag kom också i säng tidigt igår kväll så jag har sovit bra i natt. Något som jag prioriterar denna vecka då även sömnen varit sådär tidigare. Några bra saker som bör göra skillnad. 

Dags att rulla iväg mot jobbet här, du får ha en skön onsdag så hörs vi snart igen. Hoj! 

_____________
Vill du ha rabatt på cykelprodukter? Genom några av mina samarbeten kan jag erbjuda följande rabatter:
Den här länken ger 10% på Sirokos produkter: https://srko.co/henrikoijer 
Koden LIMAR30OIJER ger 30% på www.limar.com
Koden Henrik10 ger 10% på https://hypericenordic.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar