Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-11-15

Tidigt morgonlöp





Hej och god morgon på dig! 

Någon löpare kommer jag nog aldrig att bli men att komplettera min cykelträning med lite löpning och en hel del skidåkning är planen för vintern. För det ändamålet så har jag skaffat mig en ny pannlampa som ska underlätta både för löpningen men även skidåkningen, om jag vill åka på spår utan belysning. Dels är det nog bara av godo att göra något annat än att bara cykla och dels så kan jag sedan mot våren växla över till mer cykling och det har jag upplevt en god effekt av tidigare år. Ett mål jag har i vinter är också att åka Vasaloppet. När jag bestämde mig för det så var Vasaloppet redan fulltecknat men det är långt kvar så jag hoppas att det löser sig på ett eller annat vis. 

Jag sprang i lördags också och kände av det i benen ett par dagar. Igår så var det andra gången med löpning och nu känner jag inte alls det i benen på samma vis. Dels kanske för att jag sprungit en gång innan men igår så sprang jag också i ett par tre centimeter nysnö och mindre på asfalt. Det gör nog också sitt. Det blev ett par kortare avsnitt med stig men annars mer grusade gång- och cykelbanor denna gång.

Startade min löpning 5:25 på morgonen vilket passade väldigt bra för att sedan hinna få upp barnen och komma iväg i bra tid till jobbet också. Sprang lite längre och lite fortare än senast, lite jobbigt men kändes ändå bra. Nästa gång jag springer så tänkte jag utöka från en halvtimme till en timme, ett ganska stort hopp men det borde gå fint det med.


Något jag har "fuskat" med är mina ryggövningar. Jag har inte gjort dom någon gång förra veckan och jag gjorde dom inte i måndags. Annars var ju planen måndagar och fredagar så det där får jag börja med. Har en dålig ursäkt som att mina lappar med övningar låg kvar på jobbet men nu är dom hemma så inga fler ursäkter. Det jag vill komma med i det här är ändå att löpning tidigare alltid har gett mig ont i ryggen efteråt men nu känner jag inte av det alls. Så ska det vara och så vill jag fortsätta ha det. 

Gårdagens runda:


Nu är det dags för jobb här igen. Vikarierar för min chef som har opererat höften så det är en högintensiv period jag har framför mig tills han är tillbaka. 


Hur gör du med alternativ träning, vilken typ av träning kör du förutom cykel eller är det fullt fokus på cyklingen? Skriv gärna en kommentar och berätta. 

Ha det gott så hörs vi, hoj!


_____________
Vill du ha rabatt på cykelprodukter? Genom några av mina samarbeten kan jag erbjuda följande rabatter:
Den här länken ger 10% på Sirokos produkter: https://srko.co/henrikoijer 
Koden LIMAR30OIJER ger 30% på www.limar.com
Koden Henrik10 ger 10% på https://hypericenordic.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar