Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-11-27

Träningen föregående vecka, denna vecka, en stund på isen, muffins och bastu!

Hej på dig!

Veckan som var gick bra träningsmässigt. På torsdagen så bytte ut Le Peloton mot ett test och på fredagen så hittade jag gränsen för 4x4 min. 
Jag fick ihop 7 timmar och 51 minuters träning. I mitt program så stod det 8 timmar så det var ganska spot on. Om jag ska killgissa lite så tror jag att året landar på runt 375-380 timmar. Då ska vi komma ihåg att jag vilade hela januari utom sista januari och sedan hade en period där jag skulle komma igång igen. 

Igår så tävlade jag i källaren, hårt som alltid och jag hade faktiskt 44 minuter och 21 sekunder i zon 5 samt 38 minuter och 45 sekunder i zon 4. I min värld är det ett hårt pass. Mycket kvalité och det är delvis därför som jag gärna har en vilodag på måndagar. Så också idag. 

Vecka 4
Måndag: Vilodag
Tisdag: 1 timme löpning/skidåkning
Onsdag: 10x1 min
Torsdag: 10 spurter + 2x20 min
Fredag: Vilodag
Lördag: 1 timme löpning/skidåkning
Söndag: 3 timmar distans

Jag hade ingen alternativ träning alls i föregående vecka och nu ska jag både köra två gånger och dubbelt så långa pass som hittills, kan nog räkna med lite ömma ben mot andra halvan av veckan där. Än så länge så siktar jag på löpning. 

Utöver träning så hann jag med lite annat igår också. Jag fick hem min fantastiska unge Frida en dag tidigare än brukligt så vi tog oss till isen på Varpan. 



Skoj och lek en stund innan solen skulle gå ner. Det är öppet ute på sjön men inne i viken är isen tjock. 

Vi kom hem och bakade chokladmuffins. Det blev kanske inte så vackra muffins men goda likväl och det är vad som räknades för oss. 

Jag har också hunnit med en stund i bastun idag. Det var längesedan den användes men det blir kanske fler gånger nu. När jag var på husjakt så hade jag några önskemål för det perfekta huset och ett var att ha en egen bastu. Så lyxigt i all sin enkelhet. 

Jag kollade också på en lerig cross från Dublin och hann kika på lite resultat från cykelcross-SM. Till kvällen så blev det lite jobb för att förbereda mig inför denna vecka. Nu är det måndag, ny vecka och nya möjligheter. 

På återhörande inom kort, hoj!

_____________
Vill du ha rabatt på cykelprodukter? Genom några av mina samarbeten kan jag erbjuda följande rabatter:
Den här länken ger 10% på Sirokos produkter: https://srko.co/henrikoijer 
Koden LIMAR30OIJER ger 30% på www.limar.com
Koden Henrik10 ger 10% på https://hypericenordic.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar