Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-11-29

Ingen vidare succé igår




Hej och god morgon på dig! 

Igår så dubblade jag träningsmängden löpning genom att springa i en timme, känslan i löpningen var bra och jag höll mig mestadels på grusvägar och stigar. Med ungefär en och en halv kilometer kvar så halkade jag dock till i en utförslöpa och föll framåt. Landade med mitt knä mot en sten och det gjorde helt fruktansvärt ont för en stund. 

Jag fick använda ett träd bredvid mig för att liksom dra mig upp och sedan när jag väl var uppe och hade konstaterat att det ändå var relativt bra men att det gjorde ont så började jag först gå och sedan jogga igen. Ungefär en halvminut var jag stilla.  Min knäled blev mer svullen under dagen och nu haltar jag samt ogillar trappsteg både uppför och utför. Till kvällen så fick jag feber också, vet inte om det beror på knäet dock. Jag har några kollegor som är sjuka så det kan vara det också. Vi får se hur det utvecklar sig under dagen men det vore ju synd att bli sjuk och/eller skadad nu när träningen gått så bra i några veckor.

Här har ni gårdagens löpning på STRAVA: 


Tack för att du läste dagens blogginlägg. Nu ska jag få upp och iväg barnen innan jag sätter fart med mitt distansarbete. På återhörande, hoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar